Dersin Adı | Kriminoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 471 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin kriminolojinin temel kavramlarını, bu kapsamda suçun türlerini ve nedenlerini, ve diğer kriminolojinin temel kavramlarını kavramaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste kriminoloji kavramı ve tarihi gelişimi, kriminolojinin önemi ve görevi, kriminolojide araştırma yöntemleri, bilinen ve bilinmeyen suçluluk gibi temel ve diğer ilgili kavramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sapma, Suc ve Kriminoloji kavramı, Amacı, Suclu davranışın ölcülmesi, Araştırma Modelleri, Hatalar | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
2 | Suclu davranış açıklanması, Bireysel Teoriler, Piskolojik Teoriler, Biolojik Teoriler | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
3 | Sosyolojik Teoriler | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
4 | Şahsa karşı suçlar ve dağılımları, Adam öldürme | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
5 | Kan davaları, Çoklu öldürme, Seri Katil, Çinsel Suçlar | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
6 | Mala karşı suçların dağılımı, Uyuşturucu Maddelerin Suç ile bağlantısı | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
7 | Organize Suçlar, Terrör | |
8 | Ara Sınav | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
9 | Suça teşvik eden Davranışlar, İntihar | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
10 | Yaş ve Suc, Çocuk Suçluluğu | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
11 | Cinsiyet, Kadın Suçluluğu | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
12 | Suça Maruz Kalma ve Nedenleri | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
13 | Polis Teşkilatı | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
14 | Türkiye’de Suçluluğun İstatiksel Değerlendirmesi | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Ders notu, diğer kaynakların ilgili kısımları ve sunum. |
16 | Final |
Ders Kitabı | M. Emin Artuk/M. Emin Alşahin, Kriminoloji; Demirtaş Timur, Kriminoloji |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sulhi Dönmezer, Kriminoloji, İstanbul Üniversitesi Yayınları, 6. Baskı, İstanbul 1981 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest