Dersin Adı | İdari Yargılama Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 313 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İdari yargının önemini, idari yargılama usulüne ilişkin temel ilkeleri ve kuralları uygulamadan örnekler göstererek öğretmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Türkiye'deki idari yargılama usulünün temel ilkeleri, özellikleri, kuralları, dava türleri ve kanun yollarının öğrenildiği bir temel derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İdari Yargının Türkiye'de Ortaya Çıkışı, Gelişimi, Özellikleri ve Kapsamı | Şeref Gözübüyük/Turgut Tan, 1. Bölüm, “Genel İlkeler”, İdare Hukuku Cilt 2, 9. Bs (Ankara: Turhan, 2017), 1-80; Gürsel Kaplan, 1. Bölüm, “İdari Yargılama Hukukunun Kaynakları”, İdari Yargılama Hukuku, 5. Bs (Bursa: Ekin, 2019), 1-9; Bahtiyar Akyılmaz ve diğerleri, 1-2. Bölüm, “İdarenin Denetimi”, “Devletin Hukuki Fonksiyonu Olarak Yargı”, Türk İdari Yargılama Hukuku, 4. Bs (Ankara: Savaş, 2020), 1-21. |
2 | Türkiye'de İdari Yargının Örgütlenişi | Gözübüyük/Tan, s 80-124; Kaplan, s 111-136; Akyılmaz s 21-37. |
3 | İdari Yargının Görev Alanı | Gözübüyük/Tan, s 124-228; Kaplan, s 73-97; Akyılmaz, s 49-77. |
4 | Uyuşmazlık Mahkemesi ve Uyuşmazlık Türleri | Gözübüyük/Tan, s 228-257; Kaplan,, s 97-111; Akyılmaz s 129-190. |
5 | İptal Davası | Gözübüyük/Tan, s 274-643; Kaplan,s, 274-643; Akyılmaz, s 77-101. |
6 | Tam Yargı Davası | Gözübüyük/Tan, s 643-754; Kaplan, s9. s 267-335; Akyılmaz s 101-115. |
7 | İdari Yargılama ile İlgili Temel İlkeler | Gözübüyük/Tan, s 761-773; Kaplan, s 9-23; Akyılmaz, s 37-49. |
8 | Ara Sınav | |
9 | İdari Yargıda Görev ve Yetki | Gözübüyük/Tan, s 773-804; Kaplan,s 136-167; Akyılmaz, s 190-231. |
10 | İdari Yargıda Taraflar | Gözübüyük/Tan, s 804-847; Kaplan, s 439-474; Akyılmaz s 359-381. |
11 | İdari Yargıda Dava Açma Süresi | Gözübüyük/Tan, s 847-934; Kaplan, s 335-389; Akyılmaz s 300-359. |
12 | Davanın Açılması ve Biçimine İlişkin Koşullar | Gözübüyük/Tan, s 934-966; Kaplan, s 359-439; Akyılmaz s 381-413. |
13 | Dava Açmanın Sonuçları | Gözübüyük/Tan, s 966-989; Kaplan, s, 389-395; Akyılmaz, s 716-727. |
14 | İdari Yargıda Kanıtlama Yöntemleri ve Araçları ile Kanun Yolları | Gözübüyük/Tan, s 989-1091; Kaplan, s 529-573; Akyılmaz s 727-771. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Şeref Gözübüyük/Turgut Tan, İdare Hukuku Cilt 2 (İdari Yargılama Hukuku), 9. Bs, Turhan, Ankara 2017, ISBN: 9789756809167; Gürsel Kaplan, İdari Yargılama Hukuku, 5. Bs, Ekin, Bursa 2019, ISBN: 9786257210300; Bahtiyar Akyılmaz/Murat Sezginer/Cemil Kaya, Türk İdari Yargılama Hukuku, 4. Bs, Savaş, Ankara 2020, ISBN: 9786257127325. | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest