Dersin Adı | Eşya Hukuku I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 307 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eşya hukukunun işleyişi, eşya hukukuna hakim olan ilkeler ve eşya hukukunun konuları olan zilyetlik, ayni haklar ve tapu sicili konularında gerekli olan temel bilginin kazandırılması ve bu bilgilerin somut olay uyuşmazlıklarının çözümünde kullanılmasının sağlanmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eşya Hukuku dersinin konusunu, eşya ve ayni hak kavramları, ayni haklara hakim olan ilkeler ve ayni hakların unsurları, zilyetlik ve tapu sicili kavramları, tapu sicil teşkilatı, devletin sorumluluğu, mülkiyet kavramı, mülkiyetin konusu ve kapsamı, mülkiyetin kazanılması ve mülkiyet hakkı kısıtlamaları ile sınırlı ayni haklar oluşturmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Eşya Hukuku’nun tanımı, önemi ve alt dalları, eşya kavramı | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
2 | Eşyanın türleri, özellikle taşınır ve taşınmaz eşya ayrımı | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
3 | Eşya türleri, ayni hak kavramına giriş, ayni hakların kişisel haklardan ve kuvvetlendirilmiş kişisel haklardan farkları | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
4 | Ayni hakların konusu, ayni hakların türlerine genel bakış, ayni haklara egemen olan ilkeler | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
5 | Zilyetlik kavramı ve zilyetliğin türleri | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
6 | Zilyetlik türleri | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
7 | Zilyetliğin kazanılması ve taşınır mülkiyetinin kazanılması ile ilişkisi | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
8 | Zilyetliğin kazanılması ve taşınır mülkiyetinin kazanılması ile ilişkisi | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
9 | Zilyetliğin korunması | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
10 | Ara Sınav | |
11 | Tapu sicilinin anlamı, önemi ve unsurları | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
12 | Tapu siciline egemen olan ilkeler | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
13 | Taşınmazların tapu siciline geçirilmesi, özellikle kadastro işlemleri | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
14 | Tapu Sicili İşlemleri | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir |
15 | Arasınav | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Oğuzman/Seliçi/Oktay Özdemir: Eşya Hukuku; Sirmen:Eşya Hukuku |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | - | - | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 19 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | X | ||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | X | ||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest