Dersin Adı | Sinema ve Edebiyat Eserlerinde Yorumlanan Hukuk Kavramları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 296 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat ve sinema eserleri ile bağlantılı olarak hukuk kavramlarını analiz etmek, kuramsal bir altyapı ve muhakeme yeteneği ile çok boyutlu bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hukukun farklı alanlarında kullanılan ortak kavramları ve kurumların sinema ve edebiyat eserlerinde işlenişi ile konuyla ilgili yüksek mahkeme kararlarının bağdaştırılarak incelendiği derstir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve konu dağıtımı | |
2 | Hakların Çatışması | Roman: Thomas Mann, Mephisto; Film Mephisto (yönetmen: Istvan Szabo) |
3 | Cezalandırma Yetkisi | Film: Nuremberg Trials |
4 | Kişiler Arası İlişkilerde Özel Hayata Saygı Hakkının Sınırları | Film: The Truman Show |
5 | Sözleşme Özgürlüğü | Tiyatro: Shakespeare, Venedik Taciri |
6 | Yaşam Hakkı- Ötenazi | Film: İçimdeki Deniz |
7 | Düşünce ve İfade Özgürlükleri I | Film: The Man For All Seasons |
8 | Ulus Devletin Doğuşu | Roman: Halide Edip Adıvar, Yeni Turan; Müfide Tek, Aydemir; Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban; Mithat Cemal Kuntay, Üç İstanbul |
9 | Kadın Sorunu I | Roman: Halide Edip Adıvar, Handan; Reşat Nuri Güntekin, Çalıkuşu; |
10 | Kadın Sorunu II | Emine Semiyye, Gayya Kuyusu; Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Sodom ve Gomore |
11 | Modernleşme | Roman: Hüseyin Rahmi Gürpınar, Hakka Sığındık; Reşat Nuri Güntekin, Yeşil Gece |
12 | Savaş ve Direniş | Roman: Kemal Tahir, Esir Şehrin İnsanları, Esir Şehrin Mahpusu; Yorgun Savaşçı; Attila İlhan, Sırtlan Payı; Tarik Buğra, Küçük Ağa |
13 | Birey İktidar İlişkileri | Film: Ida Roman: Milan Kundera, Gülünesi Aşklar |
14 | Egemenlik Sorunu | Film: Cold War Varolmanın Dayanılmaz Hafifiliği |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 17 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest