| Dersin Adı | Sinema ve Edebiyat Eserlerinde Yorumlanan Hukuk Kavramları |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HUK 296 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Soru & Cevap Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, edebiyat ve sinema eserleri ile bağlantılı olarak hukuk kavramlarını analiz etmek, kuramsal bir altyapı ve muhakeme yeteneği ile çok boyutlu bir bakış açısı kazandırmaktır. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Hukukun farklı alanlarında kullanılan ortak kavramları ve kurumların sinema ve edebiyat eserlerinde işlenişi ile konuyla ilgili yüksek mahkeme kararlarının bağdaştırılarak incelendiği derstir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş ve konu dağıtımı | |
| 2 | Hakların Çatışması | Roman: Thomas Mann, Mephisto; Film Mephisto (yönetmen: Istvan Szabo) |
| 3 | Cezalandırma Yetkisi | Film: Nuremberg Trials |
| 4 | Kişiler Arası İlişkilerde Özel Hayata Saygı Hakkının Sınırları | Film: The Truman Show |
| 5 | Sözleşme Özgürlüğü | Tiyatro: Shakespeare, Venedik Taciri |
| 6 | Yaşam Hakkı- Ötenazi | Film: İçimdeki Deniz |
| 7 | Düşünce ve İfade Özgürlükleri I | Film: The Man For All Seasons |
| 8 | Ulus Devletin Doğuşu | Roman: Halide Edip Adıvar, Yeni Turan; Müfide Tek, Aydemir; Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Yaban; Mithat Cemal Kuntay, Üç İstanbul |
| 9 | Kadın Sorunu I | Roman: Halide Edip Adıvar, Handan; Reşat Nuri Güntekin, Çalıkuşu; |
| 10 | Kadın Sorunu II | Emine Semiyye, Gayya Kuyusu; Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Sodom ve Gomore |
| 11 | Modernleşme | Roman: Hüseyin Rahmi Gürpınar, Hakka Sığındık; Reşat Nuri Güntekin, Yeşil Gece |
| 12 | Savaş ve Direniş | Roman: Kemal Tahir, Esir Şehrin İnsanları, Esir Şehrin Mahpusu; Yorgun Savaşçı; Attila İlhan, Sırtlan Payı; Tarik Buğra, Küçük Ağa |
| 13 | Birey İktidar İlişkileri | Film: Ida Roman: Milan Kundera, Gülünesi Aşklar |
| 14 | Egemenlik Sorunu | Film: Cold War Varolmanın Dayanılmaz Hafifiliği |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 35 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | 1 | 17 | |
| Toplam | 90 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
| 3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
| 6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
| 7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
| 8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
| 10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
| 12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest