| Dersin Adı | Kriminoloji |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HUK 295 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 3 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Problem çözme Soru & Cevap Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı kriminolojinin temel kavramlarını ve bu kapsamda, suçun türlerini ve nedenlerini kavratmaktır. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu derste kriminoloji kavramı ve tarihi gelişimi, kriminolojide araştırma yöntemleri, bilinen ve bilinmeyen suçluluk gibi temel kavramlar üzerinde durulmaktadır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramı, Amacı, Suçlu Davranışının Ölçülmesi, Araştırma Modelleri, Hatalar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0, s. 29-73. |
| 2 | Suçlu Davranış Açıklanması, Bireysel Teoriler, Psikolojik Teoriler, Biyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 99-137; M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9, s. 107-167. |
| 3 | Sosyolojik Teoriler | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 137-175. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 167-196. |
| 4 | Şahsa Karşı Suçlar ve Dağılımları, Adam Öldürme | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 212-250. |
| 5 | Kan Davaları, Çoklu Öldürme, Seri Katil, Cinsel Suçlar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 202-207. M. Emin Artuk/M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 333-359. |
| 6 | Mala Karşı Suçların Dağılımı, Uyuşturucu Maddelerin Suç ile Bağlantısı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 311-331. |
| 7 | Organize Suçlar, Terör | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 345-357. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Suça Teşvik Eden Davranışlar, İntihar | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 305-311. |
| 10 | Yaş ve Suç, Çocuk Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 183-191. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 292-301. |
| 11 | Cinsiyet, Kadın Suçluluğu | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 191-198. M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 265-280. |
| 12 | Suça Maruz Kalma ve Nedenleri | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 357-375. |
| 13 | Polis Teşkilatı | Timur Demirbaş, Kriminoloji, s. 175-183. |
| 14 | Türkiye’de Suçluluğun İstatiksel Değerlendirmesi | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, s. 80-91. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | M. Emin Artuk /M. Emin Alşahin, Kriminoloji, Adalet Yayınevi, Ankara, 2017, ISBN: 978-605-300-108-9; Timur Demirbaş, Kriminoloji, 6. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2016, ISBN: 978-975-02-3868-0. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Tülin Günşen İçli, Kriminoloji, 11. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Eylül 2021, ISBN: 9789750270451. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
| Final Sınavı | 1 | 30 | |
| Toplam | 90 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
| 2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
| 3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
| 6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
| 7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
| 8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
| 10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
| 12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest