Dersin Adı | Diyalog ve Müzakere Yönteminde İletişim Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 219 | Güz/Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacını iletişim sanatını en etkili biçimde kullanma, ilişkileri doğru yönetebilme, etkili bir konuşmacı olarak diyalog ve müzakereleri doğru yönetebilme, arabulucu ve uzlaştırmacı süreçlerine bu zeminde katkıda bulunma oluşturmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, iletişime ilişkin temel ilkeler ışığında diyalog ve müzakere yönetimi ile uyuşmazlık çözüm yöntemlerine katkı sunmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Başlangıç Ve Önce İnsan Kavramı | |
2 | İletişim Ve Temel Öğeleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Nazife Küçükaslan, Etkili İLetişim Teknikleri, 1.Baskı, (Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, 2014), 1. Bölüm s.3-29. |
3 | İletişimi Etkileyen Unsurlar İle İletişimi Engelleyen Faktörler | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 2. Bölüm, s 36-59. |
4 | Dinleme Ve Dinlemenin Unsurları | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 3. Bölüm, s 91-108. |
5 | İlişkilerin Önemi, Diyalog Yönetimi Ve Nesnel Olma Yöntemleri. | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 4. Bölüm, s.115-129. |
6 | Nlp Zeminli Çözümler, İleri İletişim Teknikleri | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 5. Bölüm, s.145-159. |
7 | Konuşma Kavramı Ve Diksiyon | Cengiz Üzün Ders Notları, Küçükaslan, 6. Bölüm, s.161-182. |
8 | Retoriğe Giriş, Diyalog Ve Müzakerelerde Önemi | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. |
9 | Seminer | |
10 | Uzlaşma Ve Müzakerede Beden Dilinin Önemi. | Aristoteles, (Çeviren: Mehmet Doğan), Retorik, Yapı Kredi Yayınları,18. Baskı, 1. Bölüm, 31-95. Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019), 1. Bölüm, s.11-219. |
11 | Stresle Başa Çıkma | Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018), s.20-216. |
12 | Uyuşmazlık Ve Çatışma Kavramları, Sürecin Yönetimi | Jacques Ranciere (Çeviren: Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir: Aralık Yayınları, 2005) s.36-40. |
13 | Müzakere Kavramı, Müzakere Taktikleri | Sander, s 20-216; Halil Cibran, Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) s. 25-138. |
14 | Çatışma Yönetimininin Süreç Ve Aşamaları. | Sander, s 20-216. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aristoteles, (Çeviren:Mehmet Doğan), Retorik, 18. Baskı (İstanbul:Yapı Kredi Yayınları, 2019) ISBN:9789753632560; Doğan Cüceloğlu, İnsan İnsana, (İstanbul:Remzi Kitabevi, 2019), ISBN: 9789751402967; Peter Sander (Çeviren: Özlem Özarpacı), Müzakere 101, (İstanbul: Say Yayınları: 2018) ISBN: 786050206562; Jacques Ranciere (Çeviren:Hakkı Hünler), Uyuşmazlık Politika ve Felsefe, (İzmir:Aralık Yayınları, 2005), ISBN:9789759804725; Halil Cibran Kum ve Köpük Avare, Aforizmalar ve Meseleler, (İstanbul:Kaknüs Yayınları, 2008) ISBN: 9789756698037. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 50 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 14 | |
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 14 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest