| Dersin Adı | İdare Hukuku I |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HUK 213 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | Türkçe | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Olgu / Vaka çalışması Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | ||||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, idare hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini, kurallarını öğretmektir. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, idare hukukuna ilişkin kavramlar ve temel ilkeler, idare hukukunun doğuşu, gelişimi ve özellikleri, idare hukukunun kaynakları, Türkiye'nin idari teşkilatı ve idari işlem kavramı ele alınacaktır. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | İdare Kavramı ve İdare Hukuku | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs (Bursa: Ekin, 2021), s 1-27; Bahtiyar Akyılmaz ve diğerleri, Türk İdare Hukuku, 14. Bs (Ankara: Savaş, 2021), s 1-14; Oğuz Sancakdar ve diğerleri, İdare Hukuku, 10. Bs (Ankara: Seçkin, 2021), s 1-44. |
| 2 | İdare Hukukunun Doğuşu, Gelişimi ve Özellikleri | Gözler, s 27-38; Akyılmaz, s 14-23; Sancakdar, s 44-49. |
| 3 | İdare Hukukunun Kaynakları | Gözler, s 38-60; Akyılmaz, s 23-74; Sancakdar, s 67-108. |
| 4 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 60-69; Akyılmaz, s 78-104; Sancakdar, s 49-60. |
| 5 | İdare Hukukunu Etkileyen Anayasal İlkeler | Gözler, s 69-75; Akyılmaz, s 105-147; Sancakdar, s 60-67. |
| 6 | İdari Teşkilata Hakim Olan İlkeler | Gözler,s 75-131; Akyılmaz, s 147-217; Sancakdar, s 113-142. |
| 7 | Merkezi İdare (Merkez Teşkilatı) | Gözler, s 134-168; Akyılmaz, s 217-252; Sancakdar, s 142-178. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Merkezi İdare (Taşra Teşkilatı) | Gözler, s 168-179; Akyılmaz, s 252-266; Sancakdar, s 178-189. |
| 10 | Mahalli İdareler | Gözler, s 168-202; Akyılmaz, s 266-311; Sancakdar, s 189-260. |
| 11 | Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları | Gözler, s 202-234; Akyılmaz, s 311-323; Sancakdar, s 260-311. |
| 12 | İdari İşlem Kavramı, Özellikleri, İdari İşlemlerin Sınıflandırılması | Gözler, s 234-257; Akyılmaz, s 323-369; Sancakdar, s 356-375. |
| 13 | İdari İşlemin Unsurları, Yürürlüğe Girmesi, Sona Ermesi | Gözler, s 257-344; Akyılmaz, s 369-439; Sancakdar, s 320-356. |
| 14 | İdari İşlemlerin Hukuka Aykırılığının Yaptırımları | Gözler, s 344-419; Akyılmaz, 439-469; Sancakdar, 375-391. |
| 15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Kemal Gözler, İdare Hukuku Dersleri, 23. Bs, Ekin, Bursa 2021, ISBN: 9786257667906; Bahtiyar Akyılmaz/Murat Sezginer/Cemil Kaya, Türk İdare Hukuku, 14. Bs, Savaş, Ankara 2021, ISBN: 9786257483315; Oğuz Sancakdar/Eser Us/Mine Kasapoğlu Turhan/Lale Burcu Önüt, İdare Hukuku (Teorik Çalışma Kitabı), 10. Bs, Seçkin, Ankara 2021, ISBN: 9789750272042. | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 28 | |
| Final Sınavı | 1 | 30 | |
| Toplam | 120 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
| 2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
| 3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
| 4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
| 5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
| 6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
| 7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
| 8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
| 10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
| 12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest