Dersin Adı | Anayasa Hukuku II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 114 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin 1982 Anayasasının temel ilkeleri, temel hak ve özgürlükler rejimi ve yasama, yürütme ve yargı erkine ilişkin kavram ve kurallarına ilişkin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Türkiye’nin anayasal düzeninin kuruluş ve işleyişi konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması, Türk anayasa hukukunun bilgi kaynakları, 1982 Anayasası’nın hazırlanması | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, s. 2-8, s. 42-46. |
2 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 47-73. |
3 | Temel ilkeler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 73-108. |
4 | Temel hak ve hürriyetler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 109-138. |
5 | Temel hak ve hürriyetler (devam), siyasi partiler | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 139-168. |
6 | TBMM üyelerinin seçimi | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 169-193. |
7 | TBMM üyelerinin hukuki statüsü | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 194-211. |
8 | TBMM’nin iç yapısı ve çalışma düzeni, yasama fonksiyonu, yasama yetkisi, yasama işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 212-250. |
9 | Ara sınav | |
10 | TBMM’nin görev ve yetkileri, yürütme | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 251-313. |
11 | Cumhurbaşkanı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 314-358. |
12 | Yürütme organının düzenleyici işlemleri | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 359-394. |
13 | Olağanüstü hâl yönetim usûlü, yargı organı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 395-425. |
14 | Anayasa yargısı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 426-464. |
15 | Anayasa değişikliği | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri s. 465-492. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Kemal Gözler, Türk Anayasa Hukuku Dersleri, Güncellenmiş 26. Baskı, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2021. | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 38 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | X | ||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | X | ||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | X | ||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | X | ||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | X | ||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest