Dersin Adı | Aile Hukuku |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HUK 112 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin medeni hukuk konusunda ve medeni hukukun bir alt dalı olarak aile hukuku konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin esas içeriğini Aile Hukuku oluşturmaktadır. Özel olarak, aile kavramı ve aile hukukunda geçerli olan ilkeler, nişanlanma, evlenme, evliliğin genel hükümleri, evlilik birliğinin ortadan kalkması, soybağı, evlat edinme, vesayet konularına yer verilecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Aile hukukunun temel kavramları-Nişanlanma | Mustafa Dural/Tufan Öğüz/Mustafa Alper Gümüş, Türk Özel Hukuku C.III Aile Hukuku, 17.bası, (İstanbul: Filiz, 2022), “Giriş”, “Evlenme” Birinci Kısım, s.1-25. |
2 | Nişanlanma | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenme” Birinci Kısım, s. 28-46. |
3 | Evlenme | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenme” Birinci Kısım, s. 47-93. |
4 | Evlenme | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenme” Birinci Kısım, s. 93-127. |
5 | Boşanma | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenme” Birinci Kısım, s. 128-164. |
6 | Evlenmenin genel hükümleri | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenmenin Genel Hükümleri” İkinci Kısım, s. 167-193. |
7 | Evlilik Birliğinin Korunması | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlenmenin Genel Hükümleri” İkinci Kısım, s. 193-209. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mal rejimleri | Dural/Öğüz/Gümüş, “Evlilik Birliğinde Mal Rejimleri” Üçüncü Kısım, s. 230-260. |
10 | Soybağının kurulması | Dural/Öğüz/Gümüş, “Hısımlık” Dördüncü Kısım, s. 260-321. |
11 | Evlat edinme | Dural/Öğüz/Gümüş, “Hısımlık” Dördüncü Kısım, s. 321-353. |
12 | Soybağının hükümleri | Dural/Öğüz/Gümüş, “Hısımlık” Dördüncü Kısım, s. 353-380. |
13 | Aile topluluğu | Dural/Öğüz/Gümüş, “Hısımlık” Dördüncü Kısım, s. 382-401. |
14 | Vesayet | Dural/Öğüz/Gümüş, “Vesayet” Beşinci Kısım, s. 417 vd., 459 vd. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Mustafa Dural/Tufan Öğüz/Mustafa Alper Gümüş, Türk Özel Hukuku C.III Aile Hukuku, 17.bası, (İstanbul: Filiz, 2022), ISBN: 9789753687263. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Turgut Akıntürk/Derya Ateş, Türk Medeni Hukuku Aile Hukuku 2.Cilt, 23.bası, (Ankara: Beta, 2021), ISBN: 9786052426074. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 19 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk alanında terim, kavram ve ilkelere dair bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Hukuksal sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | |||||
3 | Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
4 | Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri ulusal, uluslararası ve disiplinler arası boyutta izleyerek değerlendirir. | |||||
5 | Toplumsal, mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincindedir. | |||||
6 | Yaratıcı ve yenilikçi düşünerek, sorunların çözümü için sorumluluk alır. | |||||
7 | Hukukun kaynaklarını, hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle yorumlar. | |||||
8 | İnsan haklarına saygılı bir adalet anlayışı içinde demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti ilkeleri ışığında hukuk kurallarını yorumlar ve uygular. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı çerçevesinde, güncel bilimsel kaynaklara, yargı içtihatlarına hakimdir | |||||
10 | Hukuk konularında, ilgili kişi ve kurumları yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak hukuk alanı ile ilgili güncel bilgileri ve mahkeme kararlarını izler, meslektaşları ile iletişim kurar (“European Language Portfolio Global Scale” Level B1) . | |||||
12 | Hukuk alanının gerektiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (“European Computer Driving Licence, Advanced Level”) . |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest