Dersin Adı | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HIST 100 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin amacı, üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak, Atatürkçü Düşünce’yi ve onun dayandığı felsefeyi, ilkeleri ve bunun yanında çağdaş değerleri benimsetmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersinin Amacı, İnkılap ve İnkılap İle İlgili Kavramlar | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s: 31-57 |
2 | Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı ve Osmanlı Devleti’nde Yenilik Hareketleri | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:104-179 |
3 | 20.Yüzyıl Başlarında Osmanlı Devleti’nin Durumu | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.17-43 |
4 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Yıkılışı | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s. 86-119 |
5 | Mütareke Sonrası Memleketin Durumu | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.127-168 |
6 | Milli Mücadeleye Hazırlık | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, s.100-150 |
7 | TBMM'nin Açılması ve Çalışmaları/ TBMM’nin Açılmasından Sonraki Siyasi ve Askeri Gelişmeler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.183-196 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lozan Barış Antlaşması ve Siyasi İnkılaplar | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.241-245. |
10 | Atatürk İnkılapları (Hukuk Alanı, Eğitim ve Kültür Alanı, Toplumsal Alan, Ekonomik Alan) Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.232-259 |
11 | Atatürk İnkılapları(Hukuk Alanı, Eğitim ve Kültür Alanı, Toplumsal Alan, Ekonomik Alan) Atatürk İlkeleri ve Bütünleyici İlkeler | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.260-327 |
12 | Atatürk Dönemi Dış Politikası (1923-1938) | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437 |
13 | Türk Siyasi Hayatı (1939-1960) | Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, s:393-437 |
14 | Türk Siyasi Hayatı (1939-1960) | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024, s.332-385 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hasan Mert, Nuri Karakaş, vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Editör: Elçin Yılmaz, İzmir Ekonomi Üniversitesi Yayınları, 2024. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 2005 Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu, Ankara, 2017 Lord Kinross, Atatürk, İstanbul, 1981 Mahmut Goloğlu, Devrimler ve Tepkileri, İstanbul, 2009 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | - | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 122 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | |||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | |||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | |||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | X | ||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest