Dersin Adı | Dahili Birimler Hemşireliği- I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HINT 413 | Güz | 2 | 12 | 8 | 11 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, dahili alanlarda edindiği güncel kanıt temelli teorik bilgiyi klinik uygulamada hasta bakımına entegre etmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dahili kliniklerde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesini kapsamaktadır. Bu ders, dahili kliniklerde hemşirelik bakım yönetiminin geliştirilmesi ve teorik bilgi ile ilişkilendirilmesini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | |
2 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Bağışıklanma | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ISBN:9786058392816 ss:79-90 |
3 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Çocuklarda Teknoloji Bağımlılığı | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:427-434 |
4 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Aile Merkezli Bakım | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:29-36 |
5 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Çalışan Güvenliği Sağlık Kurumlarında Acil Kod Uygulamaları | -Karadakovan A, Aslan EF. (2020) Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Geliştirilmiş 3. Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara, ISBN: 9786052585290. -Hughes RG. (e-book free, 2008). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses. AHRQ Publication, USA -Güler H. (2021). Hasta ve Çalışan Güvenliği, Medipol Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ISBN:9786054797363 ss:29-83 -Sur H, Palteki T, Yazıcı G. (2019). Hasta Güvenliği, Palme Yayınevi, Ankara. ISBN:9786052822968 -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ISBN:9786058392816 |
6 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Şiddet ve Önlenmesi (Sağlık Çalışanlarına Şiddet, Kadına Şiddet, Flört Şiddeti, Akran Zorbalığı) | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ss:257-263 |
7 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Terapötik Oyun Dijital Çağda Diyabet Yönetimi | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:427-434 |
8 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Eğitim Hemşireliği İş Yeri Hemşireliği Enfeksiyon Hastalıkları Hemşireliği | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:225-245, 277-279 |
9 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Bağımlılığın Önlenmesi (Alkol ve Sigara Bağımlılığı) Madde Bağımlılığı ve Önlenmesi | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:427-430, 343, 257-263 |
10 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Pediyatrik İlaç Güvenliğinde Güncel Uygulamalar | -Karadakovan A, Aslan EF. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Geliştirilmiş 3. Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara, 2020. -Hughes RG. (e-book free, 2008). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses. AHRQ Publication, USA Güler H. (2021). Hasta ve Çalışan Güvenliği, Medipol Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss:29-83 -Sur H, Palteki T, Yazıcı G. (2019). Hasta Güvenliği, Palme Yayınevi, Ankara. |
11 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Olağanüstü Durumlarda Hemşirelik | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:371-383 |
12 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Adli Hemşirelik | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:339-344 |
13 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Çocuklarda Ağrı Yönetimi Dezavantajlı Gruplarda Hemşirelik Bakımı | -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. ss:345-358,403-415 |
14 | Mesleki Uygulama, Vaka tartışması Ders Değerlendirmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | -Karadakovan A, Eti Aslan F. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım I-II. 4. Baskı, Akademisyen Kitapevi, 5. Basım, Ankara, Cilt 1,2; ss:1-1414. ISBN: 9786052585290. -Hughes RG. (e-book free, 2008). Patient Safety and Quality: An Evidence-Based Handbook for Nurses. AHRQ Publication, USA. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK2651/ -Güler H. (2021). Hasta ve Çalışan Güvenliği, Medipol Üniversitesi Yayınları, İstanbul. ISBN:9786054797363 -Sur H, Palteki T, Yazıcı G. (2019). Hasta Güvenliği, Palme Yayınevi, Ankara. ISBN:9786052822968 -Erci B. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ISBN:9786058392816 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 10 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 58 | |
Toplam | 330 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | X | ||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest