Dersin Adı | İnfertilite ve Aile Planlaması |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 350 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; aile planlamasının aile ve toplum sağlığı yönünden önemini, kontraseptif yöntemleri, infertilite nedenlerini, teşhis ve tedavideki yenilikleri ve aile planlaması hizmetlerinde hemşirenin rolünü öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; aile planlamasının tanımı ve önemi, aile planlamasının amacı ve yararları, dünyada ve Türkiye’de nüfus özellikleri ve nüfus politikaları, aile planlaması hizmetleri ve danışmanlığında hemşirenin yeri ve önemi, aile planlaması yöntemleri, acil ve özel durumlarda kontrasepsiyon, infertilite tanı ve tedavi yöntemleri konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Aile planlamasına giriş aile planlaması tanımı ve önemi Aile planlamasının amacı ve yararları Dünyada ve Türkiye’de aile planlaması çalışmaları ve uygulamaları | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
2 | Aile Planlamasında Başvuran Kişinin Değerlendirilmesi | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
3 | Aile Planlaması Danışmanlığı | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
4 | Hormonal Kontraseptı̇fler | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. ISBN: 9759466104. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
5 | Rahim İçi Araçlar | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. ISBN: 9759466104. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
6 | Bariyer Yöntemler (Erkek ve Kadın Kondomu, Diyafram, Spermisitler) | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
7 | Gönüllü Cerrahı̇ Sterilizasyon | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Doğal Aile Planlaması Yöntemleri | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
10 | Doğum Sonrası, Düşük Sonrası Kontrasepsiyon, Acil Kontrasepsiyon | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
11 | Aile Planlaması yöntemlerine yönelik hazırlanan poster çalışmalarının gözden geçirilmesi | |
12 | İnfertilite Sorunu Olan Çiftin Değerlendirilmesi Yardımcı Üreme Teknikleri | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
13 | İnfertilite Tedavisinde Danışmanlık Yardımcı Üreme Teknikleri, Etik ve Yasal Konular | Taşkın L. (2020). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 16. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. S:539-558, 559-578 Kızılkaya Beji N. (2017). Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Genişletilmiş 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevleri. S:141-162 |
14 | Üniversite’de AP yöntemleri ile ilgili stant açılması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest