Dersin Adı | Kronik Hastalıklar Hemşireliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 347 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencinin, kronik hastalıkları ve önemini kavramasını, kronik hastalıklarda bakım uygulamalarını öğrenmesini ve yapabilmesini, kronik hastalıkların yönetimini gerçekleştirmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; kronik hastalıklar ve önemi, primer ve sekonder korunma, kronik hastalıklarda uyum süreci ve bakım, toplumda sık görülen kronik hastalıklar ve bakımı, kronik ağrı ve bakım, kronik hastalıklarda alternatif ve tamamlayıcı bakım konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kronik Hastalıklar ve Önemi Kronik Hastalıklarda Primer ve Sekonder Korunma | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 1. Kronik Hastalıklar ve Önemi, sayfa: 1, 37. Bölüm 2. Kronik Hastalıklarda Primer ve Sekonder Korunma, sayfa: 9 |
2 | Kronik Hastalıklarda Uyum Süreci Kronik Hastalıklarda Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 5. Kronik Hastalıklarda Uyum Süreci, sayfa: 51. Bölüm 6. Kronik Hastalıklarda Bakım, sayfa: 65 |
3 | Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH) ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-2. Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı (KOAH) ve Bakım, sayfa: 75 |
4 | Hipertansiyon ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-3. Hipertansiyon ve Bakım, sayfa: 95. |
5 | Koroner Arter Hastalıkları ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-4. Koroner Arter Hastalıkları ve Bakım, sayfa: 111. |
6 | Kronik Kalp Yetersizliği ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-5. Kronik Kalp Yetersizliği ve Bakım, sayfa: 147. |
7 | Diyabet (Tip 2) ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-14. Diyabet (Tip 2) ve Bakım, sayfa: 291. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-17. Kronik Böbrek Yetmezliği ve Bakım, sayfa: 381. |
10 | Kan Hastalıkları ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-18. Kan Hastalıkları ve Bakım, sayfa: 397. |
11 | Kolorektal Kanserler ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-7. Kolorektal Kanserler ve Bakım, sayfa: 177. |
12 | İnme ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-11. İnme ve Bakım, sayfa: 239. |
13 | Osteoporoz ve Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-19. Osteoporoz ve Bakım, sayfa: 423. |
14 | Kronik Ağrı ve Bakım Kronik Hastalıklarda Alternatif ve Tamamlayıcı Bakım | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. Bölüm 6-9. Kronik Ağrı ve Bakım, sayfa: 201. Bölüm 6-27. Kronik Hastalıklarda Alternatif ve Tamamlayıcı Bakım, sayfa: 539. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Durna Z. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. ISBN-ISSN 978-975-420-865-8 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Enç N. (Editör). (2014). İç Hastalıkları Hemşireliği, İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Fakültesi 50.yıl yay. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul. ISBN: 9786053355786 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 55 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 12 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | |||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest