Dersin Adı | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 336 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini, ülkenin temel sistemi doğrultusunda kullanabilmeyi; her yaş grubundaki bireylerin yaşadıkları ve çalıştıkları tüm alanlarda sağlığının geliştirilmesini ele alarak profesyonel hemşirelik rollerini öğrenmeleri amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, halk sağlığı, toplum sağlığı ve tanılanması kavramlarını, farklı yaş ve cinsiyetlere özel sağlığı geliştirmede hemşirenin rollerini, halk sağlığı hemşiresinin çalışma alanlarından olan, aile sağlığı hemşireliği, evde bakım hemşireliği, okul sağlığı hemşireliği ve işçi sağlığı hemşireliği konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Halk Sağlığının Tarihsel Gelişimi | - Erci B (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ss:5-8 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Halk Sağlığı - Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:1-13 |
2 | Dünyada ve Türkiye’de Halk Sağlığı Hemşireliği | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:29-40 |
3 | Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi Sağlığın Sosyal Belirleyicileri Toplumsal cinsiyet | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:9-28 |
4 | Toplumu Tanıma | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:65-77 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:421-433 |
5 | Aile Sağlığı Hemşireliği Ev Ziyaretleri | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:41-51 |
6 | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi Sağlık Eğitimleri | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:166-201 |
7 | Bebek, Çocuk Sağlığı ve İzlemi | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:78-91 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:157-185 |
8 | Adölesan Sağlığı Okul Sağlığı Hemşireliği Bağışıklama | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:92-117 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:187-222 |
9 | Erkek Sağlığı Kadın Sağlığı ve Aile Planlaması | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:78-91, 118-132 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:117-155 |
10 | Yaşlı Sağlığı Kronik Hastalıklarda Erken Tanı | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:53-63, 133-155. |
11 | Ara Sınav | |
12 | İş Sağlığı ve Hemşireliği | - Erci B (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ss:202-217 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Halk Sağlığı - Temel Bilgiler. Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:263-283 |
13 | Çevre Sağlığı, Atık Yönetimi | - Erci B (2016). Nobel Tip Kitabevi. ss:243-246 - Bertan M., Güler Ç, (1997). Ankara: Hacettepe Yayınları. ss:225-262 |
14 | Sağlıkta Eşitsizlikler,Toplumda Kırılgan Grupların Değerlendirilmesi, Olağanüstü Durumlarda Hemşirelik | - Erci B (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi. ss:257-272, ss:156-165 |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 40 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | |||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | X | ||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest