DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Uygulama
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
HEM 333
Güz
0
16
8
8
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Olgu / Vaka çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin klinik uygulamada bilgi ve becerilerini arttırması, birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini karşılamada yeterlik kazanarak hemşirelik mesleğine hazırlanması amaçlanmıştır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1. Hemşirelik süreci basamaklarını kullanarak hasta bakımını yürütebilecektir
  • Hemşirelik süreci basamaklarını kullanarak hasta bakımını yürütebilecektir
  • Sağlıklı/hasta birey ve aileye sağlık eğitimi verebilecektir
  • Hasta bakımında güncel kanıta dayalı uygulamaları kullanabilecektir
  • Sağlık ekibiyle uygun iletişim tekniklerini kullanarak çalışabilecektir
  • Yönetici hemşirelerin rol ve işlevlerini açıklayabilecektir.
  • Yönetim sürecinin kurumlardaki işleyişini değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin hemşirelik bakımında teorik bilgileri kullanmalarını ve mesleki becerilerini geliştirmeyi içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Hastanede mesleki uygulama
2 Hastanede mesleki uygulama
3 Hastanede mesleki uygulama
4 Hastanede mesleki uygulama
5 Hastanede mesleki uygulama
6 Hastanede mesleki uygulama
7 Hastanede mesleki uygulama
8 Hastanede mesleki uygulama
9 Hastanede mesleki uygulama
10 Hastanede mesleki uygulama
11 Hastanede mesleki uygulama
12 Hastanede mesleki uygulama
13 Hastanede mesleki uygulama
14 Hastanede mesleki uygulama
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı

Ay F. “Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler”, Nobel Tıp Kitapevi, 3. Baskı İstanbul, 2012 ISBN: 978-975-420-858-0, ss:1-722.

Taşkın L. (2016). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 8. Baskı. Akademisyen Kitabevi, İstanbul. ISBN: 975-94661-0-4, ss:1-874.

Erci B (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği, Nobel Tip Kitabevi ISBN: 978-605-83928-1-6. ss:1-411. 2.Baskı.

Karadakovan A, Eti Aslan F. (2020). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım I-II. 4. Baskı, Akademisyen Kitapevi, 5. Basım, Ankara, Cilt 1,2; ss: 1-1414.  ISBN:  9786052585290.

Eti Aslan F. (2016). Cerrahi bakım vaka analizleri ile birlikte. Ankara, Akademisyen Kitabevi, ss:1- 956. ISBN: 9786059354394.

Çelik S., Usta Yeşilbalkan Ö. (2015). Hogan A. C. Dentlinger, Ramdin V,  Dahili ve cerrahi hastalıklar hemşireliği.  ISBN-ISSN 978-605-320-101-4.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Bruner & Suddarth’s textbook of medical-surgical nursing / Janice L. Hinkle.  9th Edition.  Baltimore : Wolters Kluwer, 2014.  ISBN-ISSN: 978-1-4511-4665-3

Sharon L. Lewis , Shannon Ruff Dirksen, Margaret McLean Heitkemper, Linda Bucher. (2014). Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, 9th Edition. ISBN-ISSN 978-0-323-10089-2.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
75
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
14
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum  ve davranışa sahiptir.

X
2

Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır.

X
3

Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder.

X
4

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder.

X
5

Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar.

X
6

Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.

X
7

Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır.

X
8

Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır.

X
9

Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır.

10

En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest