Dersin Adı | Hemşirelikte Yönetim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 331 | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimine ilişkin temel kavramları öğretmeyi; liderlik yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yönetim ve hemşirelik hizmetleri yönetimi ile ilgili temel kavramları içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | - Tanışma, Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme - Yönetim Kavram ve Kuramları | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:7-30. |
2 | Yönetim Süreci ve Hemşirelik Hizmetlerinin Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:31-66. |
3 | Sağlık Sistemi, Sağlık Politikaları ve Hemşirelikle Ilgili Yasal Düzenlemeler | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:67-94. |
4 | İletişim ve Çatışma Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:95-150. |
5 | Önderlik (Güç, Otorite ve Etkileme) | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:151-182. |
6 | Değişim Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:183-208. |
7 | Sorun Çözme ve Karar Verme | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:209-242. |
8 | Ara sınav | |
9 | Ara sınav değerlendirmesi Kalite Yönetimi | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:243-266. s:459-490. |
10 | Hasta Güvenliği Çalışan Sağlığı ve Güvenliği | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:243-266. s:459-490. |
11 | İnsan Kaynakları Yönetimi-Hemşire İnsan Gücünün Planlanması | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:267—312 |
12 | Hemşirelik Bakim Sunum Yöntemleri ve Takım Çalışması | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:313-340. s:399-428. |
13 | Hemşirelerin Eğitimi ve Kariyer Gelişimi ile Başarım Değerlendirme | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:313-340. s:399-428. |
14 | Güdüleme ve İş Doyumu | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. s:341-398. |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Tatar Baykal, Ü. Ercan Türkmen, E. (Ed.). 2022. Hemşirelikte Yönetim. (1. Baskı). İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Budak, G., Budak, G. (2016). İşletme Yönetimi. 8. Baskı. Barış Yayınları, İzmir. ISBN: 9789756751251 Eren, E. (2019) Yönetim ve Organizasyon. 13. Baskı, Beta Basım Yayın, İstanbul. ISBN: 9786052423301 Koçel, T. (2020). İşletme Yöneticiliği. 18. Baskı. Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul. ISBN: 9786052425817 Tomey, A.M. (2008). Guide to Nursing Management and Leadership. 8.Edition. Mosby Elsevier, Missouri. ISBN: 9780323052382 Yoder-Wise, P.S. (2018). Leading and Managing in Nursing. 7. Edition. Mosby Elsevier, Missouri. eBook ISBN: 9780323547338 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 18 | |
Toplam | 118 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest