COURSE INTRODUCTION AND APPLICATION INFORMATION


Course Name
Evidence Based Nursing
Code
Semester
Theory
(hour/week)
Application/Lab
(hour/week)
Local Credits
ECTS
HEM 326
Fall/Spring
3
0
3
5
Prerequisites
None
Course Language
Turkish
Course Type
Elective
Course Level
First Cycle
Mode of Delivery -
Teaching Methods and Techniques of the Course Discussion
Case Study
Lecture / Presentation
Course Coordinator
Course Lecturer(s)
Assistant(s) -
Course Objectives At the end of this course, students; It is aimed to comprehend the importance of evidence-based nursing, to gain evidence level, to reach research with high level of evidence, to know how to develop clinical questions, and to evaluate evidence-based guidelines.
Learning Outcomes The students who succeeded in this course;
  • classify the levels of evidence,
  • createan answerable clinical question,
  • evaluate the evidence levels of evidence-based nursing research,
  • explain the importance of evidence-based nursing practices,
  • evaluate evidence-based guidelines.
Course Description This course covers explain the importance of evidence-based nursing practices, reach studies with high evidence level, and evaluate evidence-based guidelines.
Related Sustainable Development Goals

 



Course Category

Core Courses
X
Major Area Courses
Supportive Courses
Media and Managment Skills Courses
Transferable Skill Courses

 

WEEKLY SUBJECTS AND RELATED PREPARATION STUDIES

Week Subjects Required Materials
1 Course Introduction
2 Evidence based practice, evidence based medicine, evidence based nursing and history - Steps and components of evidence-based nursing practice -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 1: pp: 3-45 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
3 Types and levels of evidence Benefits and Barriers of Evidence-Based Nursing Practices -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 2: 45-96 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
4 Evidence sources and centers for nursing Creating an answerable clinical question (PICO) -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
5 Randomized controlled study, systematic review and meta-analysis Examples Evidence-based practice guidelines, their purpose and use in practice-Examples -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 76-86 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
6 Integration of research evidence into nursing practice – Examples -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 3: 50-77 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
7 Midterm exam
8 Examination of evidence-based guidelines Student presentations, -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
9 Examination of evidence-based guidelines Student presentations -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
10 Examination of evidence-based guidelines Student presentations, -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 4: 90-165 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
11 Examination of evidence-based guidelines Student presentations -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 10: 600-660 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
12 Examination of evidence-based guidelines Student presentations -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
13 Examination of evidence-based guidelines Student presentations -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 7: 380-467 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi,Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
14 Examination of evidence-based guidelines Student presentations -Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, Chapter 9: 532-656 -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
15 Course Review -Öztürk Çopur E. Kuru N., Canbolat Seyman Ç. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış, Sağlık Ve Hemşirelik Bakım Yönetimi Dergisi, 2015, 1(2), 51-53 https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf -Kocaman G. Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama, Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf -Arslan Yürümezoğlu, H., Kocaman G. Hemşirelikte Araştırma Kullanımı Ve Parıhs Kavramsal Çerçevesi, Cumhuriyet Üniversitesi Hemsirelik Yuksekokulu Dergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf -Kara, M., Babadağ K. Kanıta Dayalı Hemşirelik Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211
16 Final exam
Course Notes/Textbooks

-Guyatt, G., Ciliska, D. & Dicenso, A., (2014) Evidence-Based Nursing: A Guide To Clinical Practice, St. Louis, MO: Elsevier Mosby, ISBN:323025919, Chapter  1-10: 3-656

Suggested Readings/Materials

-ÖztürkÇopur E. Kuru N., CanbolatSeyman Ç. HemşirelikteKanıtaDayalıUygulamalaraGenelBakış, SağlıkVeHemşirelikBakımYönetimiDergisi, 2015, 1(2), 51-53

https://jag.journalagent.com/shyd/pdfs/SHYD_2_1_51_55.pdf

 

-Kocaman G. HemşirelikteKanıtaDayalıUygulama, HemşirelikteAraştırmaGeliştirmeDergisi - 2003/2 ;Ss: 61-69. http://www.hemarge.org.tr/ckfinder/userfiles/files/2003/2003-vol5-sayi2-84.pdf

 

-ArslanYürümezoğlu, H.,  Kocaman G. HemşirelikteAraştırmaKullanımıVeParıhsKavramsalÇerçevesi,CumhuriyetÜniversitesi

HemsirelikYuksekokuluDergisi 2008, 12(3), Ss:36-42 http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf

 

-Kara, M., Babadağ K. KanıtaDayalıHemşirelik  Atatürk ÜniversitesiHemşirelikYüksekokuluDergisi, Cilt:6, Sayı: 3, 2003; Ss:96-104

https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/29211

 

 

EVALUATION SYSTEM

Semester Activities Number Weigthing
Participation
Laboratory / Application
Field Work
Quizzes / Studio Critiques
Portfolio
Homework / Assignments
1
15
Presentation / Jury
1
20
Project
Seminar / Workshop
Oral Exam
Midterm
1
25
Final Exam
1
40
Total

Weighting of Semester Activities on the Final Grade
3
60
Weighting of End-of-Semester Activities on the Final Grade
1
40
Total

ECTS / WORKLOAD TABLE

Semester Activities Number Duration (Hours) Workload
Course Hours
(Including exam week: 16 x total hours)
16
3
48
Laboratory / Application Hours
(Including exam week: 16 x total hours)
16
Study Hours Out of Class
0
Field Work
Quizzes / Studio Critiques
Portfolio
Homework / Assignments
1
20
Presentation / Jury
1
22
Project
Seminar / Workshop
Oral Exam
Midterms
1
25
Final Exams
1
35
    Total
150

 

COURSE LEARNING OUTCOMES AND PROGRAM QUALIFICATIONS RELATIONSHIP

#
Program Competencies/Outcomes
* Contribution Level
1
2
3
4
5
1

To be able to have basic theoretical and practical knowledge in line with scientific developments in the field of nursing and health sciences for family and community health and well-being

2

To be able to use the basic theoretical and practical knowledges to meet the health care requirements of family and community with a holistic approach

3

To be able to follow evidence-based practices and new approaches by performing nursing practices

X
4

To be able to maintain responsibility for improving oneself while adopting the importance of lifelong learning and following scientific, technological, and current practices 

X
5

To be able to communicate effectively with individuals, families, communities and the healthcare team in applications

6

To be able to operate on the professional platforms with individual study skills, the ability to decide independently, and awareness of legal rights and responsibilities

7

To be able to conducts intra-disciplinary and inter-disciplinary teamwork

8

To be able to organize projects and events for the social environment with social responsibility and to apply them

9

To be able to evaluate the applicability of research results, use them in nursing practices, identify new problem areas and think critically

X
10

To be able to act according to social, scientific, and ethical values in nursing, during the data collection, interpretation, implementation of initiatives, and evaluation of results

X
11

To be able to collect data in the areas of nursing and communicate with colleagues in a foreign language

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest