Dersin Adı | Çocuk Sağlığı Hemşireliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEM 214 | Bahar | 4 | 0 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere çocuk ve aile sağlığını korumaya yönelik hizmetleri tanımayı, çocuk ve ailesini fiziksel, duygusal ve sosyal açıdan bir bütün olarak değerlendirmenin önemini, çocuğa ilişkin sorunların ortaya çıkmasına yol açan etmenleri, hastalıkların ailesel ve toplumsal yükü ve sağlıklı/hasta çocukların bakımı konusunda kuramsal bilgiler öğretmeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders çocuk sağlığı ve hastalıklarına giriş, dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığı sorunları, pediatri hemşireliğinin standartları, rolleri, etik ve yasal sorunlar, yüksek riskli çocuk ve aile, yaşlara göre büyüme ve gelişme, taramalar ve sağlık eğitimini içerir. Bu ders, sağlıklı/hasta çocuk ve ailesinin gereksinimlerini, pediatri hemşiresinin sorumluluklarını, hemşirelik sürecini, çocuklarda sık görülen sorunları, kazalar ve zehirlenmeleri, pediatride ilaç uygulamalarını açıklar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çocuk Hemşireliğinin Felsefi, Rol ve İşlevleri, Dünya’da ve Türkiye’de Çocuğun Durumu | Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1. cilt. Sistem Ofset, Ankara. SS 1-24 Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.SS 21-30 |
2 | Yenidoğan Dönemi Çocukluk Dönemlerinde Büyüme Ve Gelişme | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
3 | Çocuklarda Öykü Alma ve Fizik Muayene Çocuklarda temel uygulamalar ve hemşirelik girişimleri | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
4 | Çocuklarda İlaç Uygulamaları ve Hemşirelik Yönetimi | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
5 | Akut ve Kronik Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Cerrahi Hastalıklar ve Hemşirelik Bakımı Çocuklarda Ağrı Yönetimi | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
6 | Çocuklarda Sıvı ve Elektrolit/Asit Baz Dengesi/Dengesizlikleri Ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
7 | Çocuklarda Bulaşıcı Hastalıklar ve Bağışıklama GÜS Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı 1.Ara sınav | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
8 | Endokrin Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
9 | Çocuklarda Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
10 | Çocuklarda Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
11 | Hematolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
12 | Çocuklarda Beslenme Bozuklukları ve Hemşirelik Bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
13 | Onkolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
14 | Nörolojik Sistem Sorunu/Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik bakımı 2. Ara sınav | Çavuşoğlu H (2013). Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset, Ankara. SS 1-393. ISBN : 975-94996-3-0 Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. SS 1-1036 ISBN : 978-605-5901-05-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Polat S., Gürol A. (2018). Çocuklarda Ağrı Yönetimi Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Bir Rehber. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 978-605-320-876-1 Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. Nobel Tıp Kitabevi. ISBN: 9789754206302 Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler İçin Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul. ISBN: 9789944211765 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi. ISBN: 9786058155022 Bindler R.C., Ball J.W. (2014). Clinical Skills Manual for Principles of Pediatric Nursing Çocuk hemşireliği Klinik Uygulamalar Becerileri Kitabı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 9786051339825 Düzkaya S.D., Evcimen D.K. Akay H., Keskin Ö.N. Yakut T. (2015). Çocuk Hemşireliği Protokolleri. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. İstanbul. ISBN: 9786053351368 Bolışık B., Yardımcı F., Didişen Akçay N (2015). Pediatrik Cerrahi Hastasına Hemşirelik Bakımı. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara. ISBN: 978-605-320-332-2. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 29 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık ve refahı için hemşirelik ve sağlık bilimi alanındaki temel kuramsal ve uygulamalı bilgi, tutum ve davranışa sahiptir. | X | ||||
2 | Bütüncül yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak için hemşirelik becerilerini kullanır. | X | ||||
3 | Hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirirken kanıta dayalı uygulamaları ve güncel yaklaşımları takip eder. | X | ||||
4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve teknolojik uygulamaları takip eder. | X | ||||
5 | Uygulamalarda birey, aile, toplum ve sağlık ekibi ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | |||||
7 | Hemşirelik alanında yapılan bilimsel araştırma, proje ve etkinliklere katılır. | X | ||||
8 | Sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini hemşirelik uygulamalarında kullanır. | |||||
9 | Hemşirelik uygulamalarında hukuki ve etik değerlere uygun davranır. | |||||
10 | En az bir yabancı dili kullanarak meslektaşları, hasta ve hasta yakınları ile iletişim kurar. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest