Dersin Adı | Doğa Biliminin Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENS 201 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | Duyurulan GENS 201 sillabusunun incelenmesi Kendinizi nasıl tanıtacağınıza hazırlanınız. Bir kağit üzerine, (İsim, Lise, Hobi, and ve, de, bu dersten beklentinizi ) bir cümle ile yazınız. |
2 | Bilim’e Giriş | Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education)- the related chapters of the reference material (pages 4-12). Https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s |
3 | Problemlerin tanımlanması ve açıklanması | Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw |
4 | Bilimsel Metodoloji | Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır: “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and Eğiticinin Notları https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4 |
5 | Veri Tabanları Araştırılması ve Bilimsel İletişim 1. Bilgiye ulaşma ve doğruluğunu sınama: Google Scholar -Pubmed 2. Sözlü Sunum Hazırlama 3.Poster sunumu hazırlanması | |
6 | Bilim Adamı (Öğrenci sözlü sunumları) | Önceden seçilmiş konular üzerinde sözlü sunum Hazırlanması |
7 | Doğa Bilimlerine Giriş | Eğiticinin Notları http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/ |
8 | ARA SINAV | 1-7. haftalar içeriği |
9 | Yer Bilimlerinin Temelleri | Eğitici Notları https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc |
10 | Yaşamın Temelleri I Hücre & Homeostaz | Eğitici Notları Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8 |
11 | Yaşamın Temelleri II Biomoleküller Yaşam için Enerji Metabolizmaya Giriş | Eğitici Notları Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) (Pages 341-347) |
12 | Yaşamın Temelleri III İnsan Vücudunun Temel Yapı ve İşlevi | Eğitici Notları |
13 | Öğrenci Sözlü Sunumları Poster sunumu nasıl değerlendirilir? Tüm Dersin Geri-Bildirimi | 1) Öğrenci, grubu ile birlikte, proje ödevinin bir özetini ”Sözel sunum kuralları” doğrulutusunda sunum olarak hazıarlayacaktır (En fazla iki slayd) 2 ) Saydamlar şunları içermelidir: Projenin konusu- Bilimsel Soru- Hipotez- Amaç-Hedefler 3) Öğrenci, dersler ilgili sorularıı hazırlamalıdır 4) Öğrenci, tüm dersle ilgili geri bildirim hazırlamalıdır (Bir iyi, bir de daha az iyi nokta) |
14 | Öğrencilerin Poster Sunumları | Gruplar, posterlrini poster hazırlama ilkeleri doğrultusunda hazırlamalı ve Poster serge alanına (A Blok zemin kat) 17.05.2017 günü saat 10:00 dan once asmış olmalıdır. Öğrenciler, 10:00 ile 12:50 arasında posterlerinin başında olmalıdırlar. Bir jüri dolaşarak sorular soracak ve posterleri değerlendirecektir. |
15 | FİNAL | 1-15. hafta |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
| |
Önerilen Okumalar/Materyaller | https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4 http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/ https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 30 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 15 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 160 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | |||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | |||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | |||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest