Dersin Adı | Yaratıcı Düşünme |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEIN 315 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıProblem çözmeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders her insanın içinde doğuştan var olan yaratıcılığı çeşitli yöntemler kullanarak geliştirmeyi ve güçlü bir araca dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini teşvik etmek ve geliştirmek, bireylerin ve ekiplerin 'kutunun dışında düşünme' ve pratik gerçek dünya sorunlarına yeni düşünceler uygulama ihtiyacını ele almak için tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Yaratıcılığın doğası ve yaratıcı bireylerin özellikleri ile başlar. Öğrenciler, yaratıcılığı engelleyen bariyerleri aşmayı ve karmaşık problemlere yatay düşünme yöntemlerini uygulamayı öğrenirler. Ders, pratik egzersizler, grup tartışmaları ve gerçek dünya projelerini içerir. Dersin sonunda, öğrenciler çeşitli bağlamlarda yaratıcılığı ve yeniliği teşvik eden stratejilerden oluşan bir araç setine sahip olacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaratıcı Düşünme Prensipleri | Mihaly Csikszentmihalyi - Creativity: The Psychology of Discovery and Invention, Chapter 2: Where is Creativity? ISBN0-06-092820-4 |
2 | Yaratıcı Engelleri ve Zihniyetleri Aşmak | |
3 | Yatay Düşünme | Edward De Bono - Six Thinking Hats, Chapter 6: The Purpose of Six Hat Thinking, 29-31, ISBN0-14-013784-X |
4 | Fikir kuluçkası ve üretimi | Bryan W. Mattimore, "Idea Stormers: How to Lead and Inspire Creative Breakthroughs" Chapter 2: Beyond Brainstorming: Understanding Individual and Group Ideation Techniques, 23-49 |
5 | Varsayımlara Meydan Okuma | |
6 | Sorunları Sorgulama | Dan Roam, "The Back of the Napkin: Solving Problems and Selling Ideas with Pictures" Chapter 14: Why Should We Even Bother? 222-237 , ISBN 978-0-462-09947-7 |
7 | Kickstarting Fikirler | Chris Jarez-Brown - How to have kick-ass ideas Chapter 2: The Process, 51-75, ISBN 978-0-00-722094-6 |
8 | Fikir Üretme Teknikleri ve Yaklaşımları | Goldberg, Levav, Mazursky, Solomon : Cracking the Ad Code, Chapter 1: Unification, 18-41, ISBN 978-0-521-67597-0 |
9 | Yansıtıcı Düşünme | Donald A. Schön, "The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action", Chapter 1:Professional Knowledge and Reflection-in-action, ISBN 1-85742-319-4 |
10 | Yaratıcı Kişileri Yönetme ve Motive Etme | Bryan W. Mattimore, "Idea Stormers: How to Lead and Inspire Creative Breakthroughs" Chapter 1: A Map of the Creative Mind: Embracing Seven Creative Thinking Mind-Sets, 11-23 |
11 | Yaratıcı Tekniklerin Pratik Uygulaması | Goldberg, Levav, Mazursky, Solomon : Cracking the Ad Code, Chapter 2: Activation, 43-62, ISBN 978-0-521-67597-0 |
12 | Grup Çalışması ve Problem Çözme Oturumları | |
13 | Yaratıcı Düşünme Üzerine Vaka Çalışmaları | "Harvard Business Review on Breakthrough Thinking" Chapter 2: Spark Innovation through Empathic Design, 29-57 Chapter 4: A Film Director’s Approach to Managing Creativity, 87-117 Chapter 7: Interpretive Management: What General Managers Can Learn from Design?, 161-189 ISBN 1-57851-181-X, |
14 | Final Proje Sunumu Hazırlığı | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Michalko, "Thinkertoys: A Handbook of Creative-Thinking Techniques" ISBN 978-1-58008-773-5 Genrich Altschuller - Creativity as an exact science, 1984 Jack Rubin - The Creative Act: A Way of Being, 2023 Edward de Bono, "Lateral Thinking: Creativity Step by Step James L. Adams, "Conceptual Blockbusting: A Guide to Better Ideas” Tom Kelley and David Kelley, "Creative Confidence: Unleashing the Creative Potential Within Us All" John W. Gardner, "Self-Renewal: The Individual and the Innovative Society" Tina Seelig, "inGenius: A Crash Course on Creativity" Genrich Altschuller - “Creativity as an exact Science” John Cleese - Creativity: A Short and Cheerful Guide Chapter X John Hegarty On Creativity: There Are No Rules Clegg & Birch - Instant Creativity: Change the Way You Work |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 18 | |
Proje | 1 | 30 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | |||||
2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | |||||
3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | |||||
4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | |||||
5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest