DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Marka İletişiminde Hikayeleştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 301
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, markaların iletişiminde klasik ve modern hikaye anlatımının önemini, faydalarını ve güncel uygulamalarını farkındalığı artırmak ve bu yöntemleri yaratıcı çalışmalarda uygulamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Anlatılarda kodlama ve kod açımını tanımlayabilecek,
  • Mit, metafor ve arketiplerin bir anlatı oluşturmak için nasıl kullanıldığını açıklayabilecek
  • Yapay zeka ve dijital platformların hikaye anlatımında nasıl kullanılabileceğini açıklayabilecek,
  • Hikaye anlatım tekniklerini, bir marka iletişimi sorununa çözüm üretme amacıyla uygulayabilecek,
  • Marka iletişiminde kullanılmak üzere sözlü, yazılı ve görsel anlatılar sunabilecek.
Ders Tanımı Hikaye anlatımı, insanlığın en etkili temellerinden biri olarak kabul edilir. Bu derste, mitler ve arketipler ele alınacak, anlatılar incelenecektir. Bu bilgiler kullanılarak, ders, anlatı üretimi ile marka iletişimi arasında bir köprü kuracaktır. Ders süresince, popüler filmler ve romanlar analiz edilerek marka için bir hikaye oluşturulacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş / Ateşin etrafında toplanın: Hikaye anlatımı ve markalaşmanın kökleri ve ilişkileri Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
2 Kahramanın Yolculuğu: Mitos ve rüya, Trajedi ve komedi, Kahraman ve Tanrı, Dünya'nın göbeği / Arketipler Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
3 Kahramanın Yolculuğu: Macera çağrısı, Çağrının reddi, Doğaüstü yardım, İlk eşiği geçiş, Balinanın karnı / Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler 1937 Filminin Analizi Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 https://www.youtube.com/watch?v=0kHOYavm7VY
4 Kahramanın Yolculuğu: Denemeler yolu, Tanrıça ile buluşma, Baştan çıkarıcı kadın, Baba ile yüzleşme, Yücelme, Nihai kazanç Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
5 Kahramanın Yolculuğu: Dönüşün reddi, Sihirli uçuş, Dışarıdan kurtarılma, Dönüş eşiğini geçme, İki dünyanın ustası, Yaşama özgürlüğü Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
6 Kahramanın Yolculuğu: Anahtarlar Sunumlar (Ödev) Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
7 Marka Hikaye Anlatımının Dört Boyutu: Çevrimiçi Marka Hikayelerini Yönetmek ve Analiz Etmek İçin Çerçeve Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.
8 Mitoslar ve Yapay Zeka / Matrix'in Analizi – Bölüm 1 Filmi Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701 https://www.youtube.com/watch?v=vKQi3bBA1y8
9 Ara Sınav
10 Mesaj, karakter, çatışma, kurgu. Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
11 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
12 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
13 Sunumlar (Proje)
14 Sunumlar (Proje)
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı

Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
  • Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
  • Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701
  • Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
55
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
3
5
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.

2

Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.

4

Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.

5

Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.

6

İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest