Dersin Adı | Uygarlık Tarihi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEHU 209 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencileri bilgilendirmek ve onlara karşılaştırmalı bir yönteme dayalı olarak analizsentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Prehistorik dönemlerden başlayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelişmeleri ile Bizans ve Orta Çağ Avrupası’ndaki temel gelişmeleri ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Uygarlık Tarihine Giriş: temel tarihsel kavramlar ve terimler üzerine tartışma | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
2 | Homo Habilis’ten Modern İnsana: sosyoekonomik ve kültürel yönüyle avcı toplayıcı gruplar; tarımın keşfi ve yerleşik düzen | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
3 | Ekonomik, sosyokültürel ve siyasal boyutlarıyla kentleşmeye geçiş (Mezopotamya) | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
4 | Antikitede Dinin Temel Görünüşleri: Mısır Politeizmi ve Yahudi Henoteizmi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
5 | Antik Yunan: Monarşiden Demokrasiye; Atina ve Sparta | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
6 | Antik Yunan'da Mitoloji, Din ve Felsefe | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
7 | Büyük İskender ve Helenistik Kozmopolitanizm | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
8 | Ara Sınav | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
9 | Antik Çağ'da Roma: Cumhuriyetten İmparatorluğa | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
10 | Antik Çağ'da Roma: Kültür, Toplum ve Hukuk | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
11 | Hıristiyanlığın Ortaya Çıkışı ve Zaferi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
12 | Doğu Roma ve Batı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
13 | Bizans İmparatorluğu: Toplumsal, Ekonomik ve Siyasal Kurumlar | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
14 | Hıristiyan Batı'nın Şekillenişi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Robert E. Lerner, et al., Western Civilizaitons, Their History and Their Culture, London, 1998. Server Tanilli, Uygarlık Tarihi, İstanbul, 2006. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
Final Sınavı | 1 | 38 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest