DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çağdaş Dünya Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 203
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı İnsanlığın son beş yüz yıldaki siyasi, sosyal ve ekonomik tarihi üzerine bir anlayış kazandırmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Modern çağların başlangıcından başlayarak Avrupa'nın askeri ve denizdeki yükselişinin kökenlerini ve nedenlerini belirleyebilir
  • 16. ve 17. yüzyılların mali ve askeri “devrimlerini” tartışabilir
  • Habsburg İspanya, Bourbon ve daha sonra Napolyon Fransası, Viktorya dönemi Britanyası ve Wilhelm Almanyası gibi tarihi “büyük güçler”in yükselişlerini ve düşüşlerini ana hatlarıyla saptayabilir
  • Birinci Dünya Savaşı'nın kökenlerini ve sonuçlarını tanımlayabilir
  • Milletler Cemiyeti'nin iki savaş arası dönemdeki başarısızlığını ve İkinci Dünya Savaşı'nın kökenlerini vurgulayabilir
  • İkinci Dünya Savaşı sonrası dönemde soğuk savaşın kökenlerini ve evrelerini belirleyebilir
  • Doğu blokunun çöküşünü ve soğuk savaşın sonunu ana hatlarıyla saptayabilir.
Ders Tanımı GEHU 203 Modern Dünya Tarihi dersi, 16. ve 21. yüzyıllar arasındaki dönemde insanlığın siyasi, sosyal ve ekonomik tarihine genel bir bakış sunar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin ve ders materyalinin tanıtımı
2 Avrupa'nın Askeri ve Deniz Kuvvetlerinin Yükselişi - Belgesel Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Pre-industrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 3-30. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 51-70.
3 Avrupa'da “Askeri ve Mali Devrimler” ve Vestfalya Düzeni Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 31-100 Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 70-77
4 Fransa'nın Yükselişi ve Fransız-İngiliz Küresel Mücadelesi, Amerikan ve Fransız Devrimleri, “Napolyon Savaşları” Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 100-142. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 77-128.
5 “Metternich Düzeni” ve “Avrupa Uyumu”, “Sanayi Devrimi” Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 143-169. Norman Rich, “Peacemaking 1814-1815” and “Peacekeeping 1815-1823: The Concert of Europe” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 1-43. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 128-143.
6 Amerikan İç Savaşı ve “Yeniden Birleşme”; İtalya ve Almanya'nın Birleşmeleri | Ara Sınav Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 170-193. Norman Rich, “The Great Powers and the American Civil War” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 147-164. Norman Rich, “The Unification of Italy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 123-144. Norman Rich, “The Unification of Germany” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 184-215. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 159-165.
7 İttifaklar Sistemi, Emperyalizmlerin Çatışması, “Üçlü İttifak”a karşı “Üçlü İtilaf”, Birinci Dünya Savaşı Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 194-274. Norman Rich, “The Breakdown of Bismarck’s Alliance System” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 251-262. Norman Rich, “Confrontational Diplomacy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 408-420. Norman Rich, “The Coming of World War I” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 440-461. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 171-285.
8 I. Dünya Savaşı Sonrası Yerleşimler ve İki Savaş Arası Dönem, Revizyonizm ve Totalitarizmin Yükselişi, Milletler Cemiyeti'nin Başarısızlığı Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 275-343. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 13-65.
9 İkinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı Sonrası Düzenlemeleri, İki Kutuplu Dünyanın Ortaya Çıkışı; Soğuk Savaş Yılları Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 333-373. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 101-201.
10 Süper Güçlerin Küresel Rekabeti; Yumuşama Dönemi, “İkinci Soğuk Savaş” ve Doğu Bloku'nun Çöküşü Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 373-535. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 202-520.
11 Çevrimiçi grup sunumları
12 Çevrimiçi grup sunumları
13 Çevrimiçi grup sunumları
14 Çevrimiçi grup sunumları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Paul Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, Fontana Press (any edition).

Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, İmge Kitabevi Yayınları (any edition).

Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, İmge Kitabevi Yayınları (any edition).

Önerilen Okumalar/Materyaller

R.R. Palmer, Joel Colton, Lloyd Kramer, A History of the Modern World, McGraw Hill (any edition).

Eric Hobsbawm, Age of Extremes: A History of the World, 1914-1991, Vintage, New York, 1995.

Derek Urwin, A Political History of Western Europe Since 1945, Longman, London, 1997 (any edition).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
2
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
30
    Toplam
143

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest