DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çizim ve Sanata Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 301
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere sanat tarihi hakkında temel bilgiler vererek temel çizim tekniklerini geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel sanat elemanlarını sınıflandırabilecektir.
  • Elle serbest çizim yapabileceklerdir.
  • Sanat tarihinin önemli kişilerini estetik bir duyarlılıkla tanımlayabileceklerdir.
  • Sanat tarihinin önemli olaylarını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabileceklerdir.
  • Temel çizim alıştırmaları için gerekli araç ve malzemeleri sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders çizim ve serbest el çizim becerilerinin temel tekniklerini tanıtır. Ayrıca sanat tarihinin önemli kişi ve olayları hakkında bilgiler verir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Çizgi Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 1 Materials and Basic Techniques Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Materials 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim Kağıdı, silgi
3 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Çizgi Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 1 Materials and Basic Techniques – Making Lines Chapter 2 The Block in Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Linear Drawing 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim kağıdı, silgi
4 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Şekil Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 4 The Contour Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Form & Modeling 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim Kağıdı, silgi
5 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Form Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 5 Understanding Light and Shadow Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Tonal Drawing Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
6 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Hacim Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 6 Understanding Form on The Inside Chapter 7 Drawing on The Inside Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
7 Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Hacim, Quiz/ Değerlendirme Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi Drawing
8 Ara Sınav Haftası
9 Sanatın ve Tasarımın Elemanları ve Prensipleri Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
10 Sanatın ve Tasarımın Elemanları ve Prensipleri Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
11 Sunumlar Yüz-yüze
12 Sunumlar Yüz-yüze
13 Quiz / Değerlendirme Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
14 Çizim Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
15 Çizim Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı

Ryder, A., (2000). The Artist's Complete Guide to Figure Drawing, Watson-Guptill Publications, New York, eBook ISBN 978-0-7704-3474-8

Horton, J., (1998). An Introduction to Drawing-Dorling Kindersley Publishers, Dorling Kindersley Limited, London, ISBN 0 7513 0070 5 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Hogarth, B., (1988). Drawing Dynamic Hands, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN: 0-8320-1368-5

Winslow, V. L., (2009). Classic Human Anatomy,  Watson-Guptill Publications, New York, ISBN-13: 978-0-8230-2415-5

Betti, C., (1996). Drawing: a Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, USA, ISBN 0-15-501580-X

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
40
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
2
20
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur.

2

Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur.

3

Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur.

4

Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur.

5

Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur.

6

Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur.

7

Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur.

8

Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur.

9

Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir.

10

Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler.

11

Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest