Dersin Adı | Çizim ve Sanata Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEAR 301 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sanat tarihi hakkında temel bilgiler vererek temel çizim tekniklerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders çizim ve serbest el çizim becerilerinin temel tekniklerini tanıtır. Ayrıca sanat tarihinin önemli kişi ve olayları hakkında bilgiler verir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Çizgi | Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 1 Materials and Basic Techniques Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Materials 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim Kağıdı, silgi |
3 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Çizgi | Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 1 Materials and Basic Techniques – Making Lines Chapter 2 The Block in Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Linear Drawing 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim kağıdı, silgi |
4 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Şekil | Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 4 The Contour Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Form & Modeling 2B, HB Çizim Kalemi, Çizim Kağıdı, silgi |
5 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Form | Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 5 Understanding Light and Shadow Horton, J., “An Introduction to Drawing”, Dorling Kindersley Publishers. (1998) Techniques / Tonal Drawing Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
6 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Hacim | Ryder, A., “The Artist's Complete Guide to Figure Drawing”, Watson-Guptill Publications. (2000) Chapter 6 Understanding Form on The Inside Chapter 7 Drawing on The Inside Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
7 | Sanatın Elemanları/ Temel Çizim: Hacim, Quiz/ Değerlendirme | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi Drawing |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Sanatın ve Tasarımın Elemanları ve Prensipleri | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
10 | Sanatın ve Tasarımın Elemanları ve Prensipleri | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
11 | Sunumlar | Yüz-yüze |
12 | Sunumlar | Yüz-yüze |
13 | Quiz / Değerlendirme | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
14 | Çizim | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
15 | Çizim | Çizim kalemi (HB, B series), tebeşir, füzen, çizim kağıdı, silgi |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ryder, A., (2000). The Artist's Complete Guide to Figure Drawing, Watson-Guptill Publications, New York, eBook ISBN 978-0-7704-3474-8 Horton, J., (1998). An Introduction to Drawing-Dorling Kindersley Publishers, Dorling Kindersley Limited, London, ISBN 0 7513 0070 5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hogarth, B., (1988). Drawing Dynamic Hands, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN: 0-8320-1368-5 Winslow, V. L., (2009). Classic Human Anatomy, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN-13: 978-0-8230-2415-5 Betti, C., (1996). Drawing: a Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, USA, ISBN 0-15-501580-X |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Psikoloji alanına özgü temel kavram, kuram, yaklaşımlar (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, sosyal, gelişimsel, istatistiksel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ve güncel uygulamalarla ilgili bilgiye güncel ders materyalleri ve araç-gereçleri kullanarak sahip olur. | |||||
2 | Psikolojinin farklı alt alanlarına yönelik uygulamalar ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olur. | |||||
3 | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarına ilişkin temel bilgiye ve psikolojinin farklı alt dallarındaki uygulamaların yürütülmesi açısından uzmanlık gerektirmeyen temel düzey beceriye sahip olur. | |||||
4 | Psikolojiye katkıda bulunabilecek farklı disiplinlerden yararlanır ve psikolojinin bu disiplinlere olan katkısına ilişkin temel bilgilere sahip olur. | |||||
5 | Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak Türkiye’de konumlanışı, psikoloji alanında geçmişten bugüne yapılan araştırmalar, uygulamalar ve karşılaşılan sorunlar ile ilgili bilgi birikimine sahip olur. | |||||
6 | Psikoloji alanında edindiği bilgiyi kullanarak bireysel ve/veya takım olarak araştırma yapma, bilimsel problem çözme ve eleştirel düşünme yaklaşımlarını kullanarak elde ettiği bulguları yorumlama yetkinliğine sahip olur. | |||||
7 | Psikoloji alanında edindiği ölçme-değerlendirme, yöntem ve istatistik bilgilerini kullanarak araştırma hipotezi kurma, araştırma deseni tasarlama, veri toplama, veri analiz etme, bilimsel yazım formatına uygun bir biçimde rapor etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |||||
8 | Psikoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri gerekli olan bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, psikoloji alanının gelişimine katkı sağlayacak bilimsel çalışmalarda ve toplum yararına olan etkinliklerde, uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliğine sahip olur. | |||||
9 | Psikolojinin etkinlik alanlarındaki ilgili mesleki ve etik değerlere ilişkin bilgiye sahiptir ve psikoloji ile ilgili araştırma ve uygulamalarda bireysel farklılıklara ve insan haklarına saygı gösterir. | |||||
10 | Psikoloji alanı ile ilgili yerli ve yabancı yayınları, alanda kullanılan ölçme-değerlendirme araç-gereçleri ve yazılımlara ilişkin gelişmeleri izleyerek kendini mesleki açıdan sürekli yeniler. | |||||
11 | Hem Türkçe hem de İngilizceyi kullanarak psikoloji ile ilgili konularda uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest