DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Müzikte Dönemler Besteciler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 206
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Klasik müzikte dönemler,besteciler ve eserleri örneklenerek incelenecek, enstrümanlar ve yazı teknikleri hakkında genel bilgi verilecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Klasik müzik tarihini açıklayabilecektir.
  • Klasik müzikteki dönemler arasındaki farkları karşılaştırabilecektir.
  • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini açıklayabilecektir.
  • Klasik müzik bestecilerinin yaşamlarının eserlerindeki yansımalarını tartışabilecektir.
  • Klasik müziğin dönemleri ve besteleme stillerini sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, dönemler, besteciler ve eser örnekleriyle klasik müzik tarihi hakkında temel bilgiler verilecektir.Öğrenciler müzikte dönemler arası farkları besteciler, eserleri ve tarihsel olaylar aracılığıyla öğrenecekler ve orkestranın tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Başlıca eserlerin bestelenme öyküleri ve bestecilerin dönem içindeki önemi hakkında bilgi edinirlerken, klasik müzik konserlerine katılmaları teşvik edilecek ve güncel klasik müzik dünyası hakkında da bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”
2 Müzikte Dönemler, En Bilinen Besteler ve Besteciler hakkında genel bilgiler Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Rosenblum, Sandra “Performance Practices in Classic Piano Music” Todd. L. “Mendelssohn”, Brian Newbould, “Schubert: The Music and The Man”
3 Barok Dönem: En Tanınmış Besteciler ve Besteleri A. Vivaldi, G.F. Handel, J.S. Bach'ın Yaşam Öyküleri Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, personel archive and recordings,”Film: Mein name ist Bach”, “Vivaldi Four Seasons Concerto recordings”
4 Klasik Dönem: J. Haydn, W.A. Mozart, L. v. Beethoven Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Rosenblum, Sandra “Performance Practices in Classic Piano Music” Todd. L. “Mendelssohn”, Brian Newbould, Schubert: “The Music and The Man”
5 Romantik Dönem: F. Schubert, F. Mendelssohn, H. Berlioz Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Rosenblum, Sandra” Performance Practices in Classic Piano Music” Todd. L. “Mendelssohn”, Brian Newbould, “Schubert: The Music and The Man”
6 Romantik Dönem: N. Paganini, F. Liszt, F. Chopin, R. Wagner Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, E.L. Voynich,” Chopin’s Letters”, Samson J.,” Music of Chopin”
7 Romantik Dönem: R. Schumann, C. Schumann, J. Brahms Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Wilhelm Joseph von Wasielewski “The Life of Schumann”
8 Romantik Dönem: Rus Beşleri, P. I. Tchaikovsky, S. Rachmaninov Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Tchaikovsky, Rachmaninoff, Borodin, Rimsky-Korsakov,Schostakovitch Recordings
9 Arasınav
10 Romantik Dönem - Ulusal Besteciler: B. Smetana, A. Dvorak, E. Grieg Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Smetana, Dvorak, Grieg Recordings
11 Romantik Dönem Opera Bestecileri ve En Çok Bilinen Operaları Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Madame Butterfly, Il Pagliacci, Turandot recordings
12 Post-Romantik Dönem: G. Mahler, R. Strauss İzlenimcilik: C. Debussy, E. Satie Neoklasisizm: I. Stravinsky Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Debussy, Ravel recordings, Mahler Symphony recordings, Debussy recordings, Stravinsky ballets, Film: ‘Coco Chanel and Igor Stravinsky’
13 Modern Çağ: A. Schönberg, M. Ravel, B. Bartok, J. Cage, Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”, Bela Bartok documentaries, J. Cage recordings
14 Çağdaş Türk Müziği Besteciler İLYASOĞLU Evin; “71 Turkish Composers”
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Dorling KINDERSLEY, The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. - ISBN: 9781409383161

Önerilen Okumalar/Materyaller

Stanley SADIE, Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. - ISBN: 9780195170672

Willi APEL, Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. - ISBN: 9780674375017

Ed. W. FRISCH, Brahms and His World Princeton University Press. 1990. - ISBN: 9781400833627

Jan SWAFFORD, Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. - ISBN: 9780679422617

E.L. VOYNICH, Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. - ISBN: 9780486255644

Jim SAMSON, Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. - ISBN: 9780198164029

Brian NEWBOULD, Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. - ISBN: 9780520219571

Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI, The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011. - ISBN: 9781446057056

Evin İLYASOGLU, 71 Turkish Composers. Pan, 2007. - ISBN: 9789944396257

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
10
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest