Dersin Adı | Müzik Tarihinde Başyapıtlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GEAR 203 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı müziğin başyapıtlarını tanımak ve onları sıradan eserlerden ayıran en önemli özelliklerinin farkına varmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste klasik müzik tarihindeki başyapıtlar tanıtılacak ve hakkında bilgiler verilecektir. Öğrenciler, bu başyapıtları öğrenirken, eserlerin bestecilerinin hakkında bilgi de edinecek ve eserlerin bestelendiği dönem hakkında da genel bilgiye sahip olacaktır. Ayrıca orkestranın tarihsel gelişimi hakkında da bilgi edineceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oryantasyon ve derse giriş | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music” |
2 | J. Haydn- Surprise Symphony, Farewell Symphony Orkestranın yapısı ve enstrümanlar hakkında genel bilgi L.v. Beethoven- Moonlight Sonata, 5th Symphony, 9th Symphony, Piano Concertos | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. Beethoven Recordings and films. |
3 | Mozart’ın Kısa Yaşam Öyküsü W.A. Mozart- Symphony No. 40, The Magic Flute, The Abduction from the Seraglio, Requiem | The Enjoyment of Music/ K. Forney, A. Dell’Antonio Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Amadeus Movie |
4 | Barok Enstrümanlar ve Barok Dönem Hakkında Kısa Bilgilendirme G.F. Handel- Sarabande, Water Music, The Arrival of the Queen of Sheba Vivaldi- The Four Seasons | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. Müziği Yaratanlar- Barok Dönem- Aydın Büke/ İpek Mine Altınel (İngilizce Çeviri notları ile) |
5 | J.S. Bach- Goldberg Variations, The Art of Fugue, Coffee Cantata, Toccata and Fugue in D minor, BWV 565 Scarlatti- Harpsichord Sonatas Albinoni- Adagio | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, personel archive and recordings,Film: ‘Mein name ist Bach’, Müziği Yaratanlar- Barok Dönem- Aydın Büke/ İpek Mine Altınel (İngilizce Çeviri notları ile) |
6 | Schubert- Ave Maria, Erlkönig, Symphony No. 8, Trout Quintet Grieg- Peer Gynt Suite No. 1, Op. 46, Peer Gynt Suite No. 2, Op. 55 Mendelssohn - Violin Concerto in E minor, Op. 64 | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man Grieg recordings |
7 | Mendelssohn- A Midsummer Night’s Dream, Hebrides Overture, Scottish Symphony, Italian Symphony Orff- Carmina Burana Tchaikovsky- Pathetique Symphony, Symphonies No.4, No.5, Violin Concerto, Piano Concerto No.1, Swan Lake, The Nutcracker, 1812 Overture Saint Saens- Danse Macabre, The Carnival of the Animals | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music,Mendelssohn, Orff, Tchaikovsky recordings, Tchaikovsky Ballets Videos, Saint-Saens Recordings |
8 | Ara Sınav Haftası | |
9 | Quiz | |
10 | Chopin- Nocturne Op.9 No.2, Nocturne in C- Sharp Minor, Piano Sonata No.2, 24 Preludes, Polonaise- Fantasie, Revolutionary Etude Paganini- 24 Caprices, Concerto No.1, Violin Sonata No.6, La Campanella, Moses Fantasy Schumann- Dichterliebe, Kinderszenen, Carnaval, Davidsbüntlertanze, Fantasiestücke, Symphony No.4, Papillons | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann The Devil’s Violinist- Paganini (Movie) |
11 | Clara Schumann- Drei Romanzen Brahms- Hungarian Dances, Symphony No.3, Piano Concerto No.1, Symphony No.4, Violin Concerto Liszt- Liebestraum, Dante Symphony, La Campanella, Hungarian Rhapsody No.2, Transcendental Etudes | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music. Geliebte Clara- Movie- Clara Schumann, Brahms, Liszt Recordings and presentations Romantizmin Işığı Clara- Aydın Büke Müzikte Romantik Dönem Bestecileri- Serhan Bali |
12 | Berlioz- Symphony Fantastique Pagliacci- Leon Cavallo Madame Butterfly, La Boheme, Turandot- Giacomo Puccini | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Madame Butterfly, Il Pagliacci, La Boheme, Turandot recordings, Fantastic Symphony Recordings |
13 | Wagner- Der Ring des Nibelungen, Lohengrin Mahler- Symphonies, Kindertotenlieder Dvorak- Symphony No.9 “From the New World” Mussorgsky- Pictures at an Exhibition Rimsky Korsakov- The Flight of the Bumblebee, Scheherazade Debussy- Clair de Lune, Arabesque No.1, Prélude à l’après-midi d’un faune Stravinsky- The Rite of Spring | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Debussy, Wagner Opera recordings, Mahler Symphony recordings, Debussy recordings, Stravinsky ballets, Film: ‘Coco Chanel and Igor Stravinsky’, Rimsky-Korsakov, Mussorgsky, Dvorak recordings |
14 | Rachmaninoff- Piano Concerto No.2 Op.18, Prelude in C Sharp Minor Prokofiev- Dance of the Knights, Romeo and Juliet, Satie- Gnosienne 1, Gymnopedie 1, Morceau en Forme de Poire, Vexations, Parade Ravel- Bolero, Left Hand Piano Concerto, Tzigane, Jeux d’eau, Pavane pour une infante défunte | Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music J. Cage, Satie, Ravel recordings, Satie presentations,Rachmaninoff and Prokofiev recordings |
15 | Bartok- Romanian Folk Dances, Piano Concerto No.3, Concerto for Orchestra, Viola Concerto Saygun- İnci’nin Kitabı, Yunus Emre Oratoryosu, Köroğlu, Horon Erkin- Köçekçe, Piano Quintet, Duyuşlar, Keman Konçertosu Akses- 50. Yıl Marşı, Dağlar Alnar- Kanun Konçertosu, Çiftetelli Rey- Lüküs Hayat, 10. Yıl Marşı, Schostakovitch- Waltz No.2, Symphony No.5 | İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers, Bartok recordings and documentaries, Turkish Five recordings and interviews, Schostakovitch Recordings |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dorling KINDERSLEY The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012. ISBN: 9781409383161 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stanley SADIE Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001. ISBN: 9780195170672 Willi APEL Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969. ISBN: 9780674375017 Ed. W. FRISCH Brahms and His World Princeton University Press. 1990 ISBN: 9781400833627 Jan SWAFFORD Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003. ISBN: 9780679422617 E.L. VOYNICH Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988. ISBN: 9780486255644 Jim SAMSON Music of Chopin. Clarendon Press, 1994. ISBN: 9780198164029 Brian NEWBOULD Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999. ISBN: 9780520219571 Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011 ISBN: 9781446057056 Evin İLYASOGLU 71 Turkish Composers. Pan, 2007. ISBN: 9789944396257 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 25 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | |||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | |||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | |||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | |||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | |||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | |||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | |||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest