DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Müzik Tarihinde Başyapıtlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 203
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı müziğin başyapıtlarını tanımak ve onları sıradan eserlerden ayıran en önemli özelliklerinin farkına varmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir başyapıt ve herhangi bir eserin farklılıklarını açıklayabileceklerdir.
  • Başyapıtların ait oldukları dönemler arasındaki farkları karşılaştırabileceklerdir.
  • Müzik tarihindeki başyapıtları sınıflandırabileceklerdir.
  • Başyapıtların ortak ve farklı özelliklerini karşılaştırabileceklerdir.
  • Enstrümanların ve orkestranın gelişimini açıklayabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste klasik müzik tarihindeki başyapıtlar tanıtılacak ve hakkında bilgiler verilecektir. Öğrenciler, bu başyapıtları öğrenirken, eserlerin bestecilerinin hakkında bilgi de edinecek ve eserlerin bestelendiği dönem hakkında da genel bilgiye sahip olacaktır. Ayrıca orkestranın tarihsel gelişimi hakkında da bilgi edineceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,”Harvard Dictionary of Music”
2 J. Haydn- Surprise Symphony, Farewell Symphony Orkestranın yapısı ve enstrümanlar hakkında genel bilgi L.v. Beethoven- Moonlight Sonata, 5th Symphony, 9th Symphony, Piano Concertos Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. Beethoven Recordings and films.
3 Mozart’ın Kısa Yaşam Öyküsü W.A. Mozart- Symphony No. 40, The Magic Flute, The Abduction from the Seraglio, Requiem The Enjoyment of Music/ K. Forney, A. Dell’Antonio Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Amadeus Movie
4 Barok Enstrümanlar ve Barok Dönem Hakkında Kısa Bilgilendirme G.F. Handel- Sarabande, Water Music, The Arrival of the Queen of Sheba Vivaldi- The Four Seasons Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. Müziği Yaratanlar- Barok Dönem- Aydın Büke/ İpek Mine Altınel (İngilizce Çeviri notları ile)
5 J.S. Bach- Goldberg Variations, The Art of Fugue, Coffee Cantata, Toccata and Fugue in D minor, BWV 565 Scarlatti- Harpsichord Sonatas Albinoni- Adagio Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, personel archive and recordings,Film: ‘Mein name ist Bach’, Müziği Yaratanlar- Barok Dönem- Aydın Büke/ İpek Mine Altınel (İngilizce Çeviri notları ile)
6 Schubert- Ave Maria, Erlkönig, Symphony No. 8, Trout Quintet Grieg- Peer Gynt Suite No. 1, Op. 46, Peer Gynt Suite No. 2, Op. 55 Mendelssohn - Violin Concerto in E minor, Op. 64 Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Rosenblum, Sandra Performance Practices in Classic Piano Music Todd. L. Mendelssohn, Brian Newbould, Schubert: The Music and The Man Grieg recordings
7 Mendelssohn- A Midsummer Night’s Dream, Hebrides Overture, Scottish Symphony, Italian Symphony Orff- Carmina Burana Tchaikovsky- Pathetique Symphony, Symphonies No.4, No.5, Violin Concerto, Piano Concerto No.1, Swan Lake, The Nutcracker, 1812 Overture Saint Saens- Danse Macabre, The Carnival of the Animals Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music,Mendelssohn, Orff, Tchaikovsky recordings, Tchaikovsky Ballets Videos, Saint-Saens Recordings
8 Ara Sınav Haftası
9 Quiz
10 Chopin- Nocturne Op.9 No.2, Nocturne in C- Sharp Minor, Piano Sonata No.2, 24 Preludes, Polonaise- Fantasie, Revolutionary Etude Paganini- 24 Caprices, Concerto No.1, Violin Sonata No.6, La Campanella, Moses Fantasy Schumann- Dichterliebe, Kinderszenen, Carnaval, Davidsbüntlertanze, Fantasiestücke, Symphony No.4, Papillons Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, E.L. Voynich, Chopin’s Letters, Samson J., Music of Chopin Wilhelm Joseph von Wasielewski The Life of Schumann The Devil’s Violinist- Paganini (Movie)
11 Clara Schumann- Drei Romanzen Brahms- Hungarian Dances, Symphony No.3, Piano Concerto No.1, Symphony No.4, Violin Concerto Liszt- Liebestraum, Dante Symphony, La Campanella, Hungarian Rhapsody No.2, Transcendental Etudes Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music. Geliebte Clara- Movie- Clara Schumann, Brahms, Liszt Recordings and presentations Romantizmin Işığı Clara- Aydın Büke Müzikte Romantik Dönem Bestecileri- Serhan Bali
12 Berlioz- Symphony Fantastique Pagliacci- Leon Cavallo Madame Butterfly, La Boheme, Turandot- Giacomo Puccini Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music, Madame Butterfly, Il Pagliacci, La Boheme, Turandot recordings, Fantastic Symphony Recordings
13 Wagner- Der Ring des Nibelungen, Lohengrin Mahler- Symphonies, Kindertotenlieder Dvorak- Symphony No.9 “From the New World” Mussorgsky- Pictures at an Exhibition Rimsky Korsakov- The Flight of the Bumblebee, Scheherazade Debussy- Clair de Lune, Arabesque No.1, Prélude à l’après-midi d’un faune Stravinsky- The Rite of Spring Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Debussy, Wagner Opera recordings, Mahler Symphony recordings, Debussy recordings, Stravinsky ballets, Film: ‘Coco Chanel and Igor Stravinsky’, Rimsky-Korsakov, Mussorgsky, Dvorak recordings
14 Rachmaninoff- Piano Concerto No.2 Op.18, Prelude in C Sharp Minor Prokofiev- Dance of the Knights, Romeo and Juliet, Satie- Gnosienne 1, Gymnopedie 1, Morceau en Forme de Poire, Vexations, Parade Ravel- Bolero, Left Hand Piano Concerto, Tzigane, Jeux d’eau, Pavane pour une infante défunte Sadie, S.,”Grove Music Dictionary”, Apel W.,Harvard Dictionary of Music J. Cage, Satie, Ravel recordings, Satie presentations,Rachmaninoff and Prokofiev recordings
15 Bartok- Romanian Folk Dances, Piano Concerto No.3, Concerto for Orchestra, Viola Concerto Saygun- İnci’nin Kitabı, Yunus Emre Oratoryosu, Köroğlu, Horon Erkin- Köçekçe, Piano Quintet, Duyuşlar, Keman Konçertosu Akses- 50. Yıl Marşı, Dağlar Alnar- Kanun Konçertosu, Çiftetelli Rey- Lüküs Hayat, 10. Yıl Marşı, Schostakovitch- Waltz No.2, Symphony No.5 İLYASOĞLU Evin;71 Türk Bestecisi / 71 Turkish Composers, Bartok recordings and documentaries, Turkish Five recordings and interviews, Schostakovitch Recordings
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi/ Final Sınavı
Ders Kitabı

Dorling KINDERSLEY

The Complete Classical Music Guide. DK Publishing (Dorling Kindersley), 2012.

ISBN: 9781409383161

Önerilen Okumalar/Materyaller

Stanley SADIE

Grove Dictionary of Music and Musicians. Oxford University Press, 2001.

ISBN: 9780195170672

Willi APEL

Harvard Music Dictionary. Harvard University Press, 1969.

ISBN: 9780674375017

Ed. W. FRISCH

Brahms and His World Princeton University Press. 1990

ISBN: 9781400833627

Jan SWAFFORD

Johannes Brahms: A Biography. Random House USA Inc., 2003.

ISBN: 9780679422617

E.L. VOYNICH

Chopin’s Letters. Dover Publications, 1988.

ISBN: 9780486255644

Jim SAMSON

Music of Chopin. Clarendon Press, 1994.

ISBN: 9780198164029

Brian NEWBOULD

Schubert: The Music and The Man. University of California Press, 1999.

ISBN: 9780520219571

Wilhelm Joseph von WASIELEWSKI

The Life of Schumann. Blumenfeld Press,2011

ISBN: 9781446057056

Evin İLYASOGLU

71 Turkish Composers. Pan, 2007.

ISBN: 9789944396257

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
25
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek,
2 Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek,
3 Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek,
4

Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek,

5

Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek,

6 Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek,
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek,
8 Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek,
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek,
10 Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level),
11

Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek.
13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest