Dersin Adı | Mühendisliğe Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FENG 102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
| |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çeşitli sistem ve cihazların mühendislik yönlerini incelemektir. Öğrenci, mühendisliğin temel alanlarına ve mühendislik, bilim, matematik ve toplum arasındaki ilişkilere maruz kalacaktır. Öğrenciler, seçtikleri mühendislik alanında başarılı olmalarına yardımcı olacak bir dizi beceri geliştireceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste birimler, mühendislik analizi ve tasarım süreçleri gibi temel mühendislik kavramları işlenecektir. Dersin ikinci yarısında ise program bazlı temel içerik sunulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kariyer ve meslek olarak mühendislik nedir? | Ders Kitabı 1 : Bölüm 1 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
2 | Mühendisliğin etkisi ve mühendislerin gerçek dünyadaki katkıları nelerdir? | Ders Kitabı 1 : Bölüm 6 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
3 | Mühendislik analizi problem çözme | Ders Kitabı 1 : Bölüm 2 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
4 | Proje Yönetimi | Ders Kitabı 1 : Bölüm 3 Ders Kitabı 2: Bölüm Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
5 | Takım kurma ve takım çalışması | Ders Kitabı 1 : Bölüm 3 Ders Kitabı 2: Bölüm Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
6 | Literatür incelemesini öğrenme ve belge yazma | Ders Kitabı 1 : Bölüm 7 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
7 | Sunum yapmayı öğrenme | Ders Kitabı 1 : Bölüm 7 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
8 | Ara sınav | |
9 | Mühendislik araçları | Ders Kitabı 1 : Bölüm 4 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
10 | Mühendislik tasarım süreci | Ders Kitabı 1 : Bölüm 2 Ders notları; http://fecs.ieu.edu.tr/ |
11 | Program bazlı temel kavramlar | |
12 | Program bazlı temel kavramlar | |
13 | Program bazlı temel kavramlar | |
14 | Program bazlı temel kavramlar | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Design Concepts for Engineers, 4th edition by Mark Horenstein, 2009 ISBN-13: 978-0136069553 ISBN-10: 013606955X |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Software Project Management, A Real World Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest