Dersin Adı | Mühendislik Kültürünün Temelleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FENG 101 | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri mühendislik kavramının temellerini ve mühendislikte problem çözme yöntemlerini; mühendislik uygulamalarında karşılaşılan etik sorunları; mühendislik uygulamalarının çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliğini; sağlık ve güvenlik üzerindeki etkilerini; literatür taraması gerçekleştirmeyi; bilimsel rapor yazmayı; girişimci mühendisliğin esaslarını, proje yönetimini; yaşam boyu öğrenmenin önemini ve bilgiye ulaşma yöntemlerinin temellerini kavrayabilecek seviyeye getirmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste mühendislik tarihinin ana hatları, mühendislik etiğinin temelleri, mühendislik uygulamalarının etik açısından incelenmesi, mühendislik uygulamalarının çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirliği, mühendislik uygulamalarının toplum sağlığı ve güvenliği üzerindeki etkileri, girişimciliğin ve yenilikçiliğin esasları, girişimci mühendislerin başarı hikâyeleri, bilimsel bilgiye ulaşma yöntemleri, bilimsel veri tabanlarının kullanımı gibi konular ele alınacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mühendislik nedir? Mühendislerin diğer meslek gruplarından farkları nelerdir? | Ders notları |
2 | Mühendislikte problem çözme yöntemleri | Averill, R. "The Seven C’s of Solving Engineering Problems", ASEE 2019 International Conference |
3 | Mühendislik etiğinin temelleri | Engineering Ethics: The Basics (https://www.nafe.org/assets/HollywoodEdSeminar/general%20lecture.pdf |
4 | Mühendislik etiğinde vaka analizleri | Engineering Ethics : An Industrial Perspective; Gail D. Baura; 2006; Elsevier Secience & Technology ISBN: 9780120885312 |
5 | Mühendislik uygulamalarının sürdürülebilirliği: çevresel, sosyal, ve ekonomik etkileri | Bölüm 2.2, 3.2, 3.3 Sustainable Engineering: Drivers, Metrics, Tools, and Applications Krishna R. Reddy, Claudio Cameselle, Jeffrey A. Adams ISBN: 978-1-119-49393-8 |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Göstergeleri | Indicators of Sustainable Development: Guidelines and Methodologies (3rd edition), United Nations, 2007 |
7 | Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi | Life Cycle Assessment: Principles and Practice, Scientific Applications International Corporation, 2006. |
8 | Mühendislikte girişimciliğin temelleri | Engineering Entrepreneurship: From Idea to Business Plan Paul Swamidass, Cambridge Press ISBN: 978-1-107-65164-7 |
9 | İş planı hazırlanması | Engineering Entrepreneurship: From Idea to Business Plan Paul Swamidass, Cambridge Press ISBN: 978-1-107-65164-7 |
10 | Proje yönetiminin temelleri | Software Project Management, A Real World Guide to Success, Joel Henry, 2004, ISBN 032122342X |
11 | Bilimsel veri tabanı kullanımı ve literatür taraması, İntihal (plagiarism) kavramı ve intihalden kaçınma yöntemleri | www.sciencedirect.com; https://www.webofscience.com/wos/woscc/basic-search |
12 | Bilimsel rapor yazımı | Ders notları |
13 | Sunum yapma teknikleri | Ders notları |
14 | Afet mühendisliği | Ders notları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 4 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Endüstri Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yapar. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Endüstri Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Endüstri Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Endüstri Mühendisliği ilişkili konularda bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Endüstri Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest