DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kariyer gelişimi için İngilizce
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ENG 410
Güz
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
  3. Sınıf olmak
veya04. Sınıf olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Canlandırma
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri iş başvuru sürecinde yönlendirerek ve modern iş dünyası beklentilerini keşfetmelerini sağlayarak profesyonel yaşama hazırlamayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kendi kişilik özelliklerini, güçlü yönlerini ve kariyer hedeflerini profesyonel bir şekilde tanımlayabilir
  • Temel işyeri yetkinliklerini belirleyerek beceri geliştirme stratejilerini açıklayabilir
  • Kişisel marka oluşturmak için profesyonel ağ platformlarını stratejik bir şekilde kullanabilir.
  • İş ilanlarını analiz ederek kişisel kariyer planlarıyla ne kadar örtüştüğünü değerlendirebilir.
  • Belirli iş ilanlarına yönelik özelleştirilmiş kariyer belgeleri oluşturabilir ve bu süreçte dijital araçları sorumlu bir şekilde kullanabilir.
  • Günümüz iş dünyasını şekillendiren temel unsurları tartışabilir.
  • İş görüşmeleri ve sonrasındaki etkileşimlerde etkili iletişim stratejileri kullanabilir.
Ders Tanımı Bu ders, öğrencilerin kişiliklerini, güçlü yönlerini ve kariyer hedeflerini anlamalarına yardımcı olacak öz farkındalık temelli etkinlikler içerir. Öğrenciler, profesyonel ağları etkin bir şekilde kullanmayı öğrenirken aynı zamanda iş ilanlarını dikkatlice inceleyip kariyer ilgi alanlarıyla uyumlu olanları belirleyebilecek beceriler kazanırlar. Ayrıca önemli işyeri becerileri geliştirmek için stratejileri analiz eder ve açıklarlar; bu süreçte dijital araçları sorumlu bir şekilde kullanarak iş ilanlarına özel kariyer belgeleri oluştururlar. Ders boyunca öğrenciler, iş görüşmeleri ve sonrasındaki etkileşimler için gerekli olan iletişim becerilerini geliştirirken, günümüz profesyonel ortamlarına ilişkin kavramlar ve temalarla da etkileşimde bulunurlar.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
X

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
2 Kendinizi Araştırma Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 20-30 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
3 Profesyonel Gelişim ve Kişisel Marka Yaratma Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
4 İş Arama Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 31-39 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
5 Özgeçmiş Yazma Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 52-67 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
6 Modern İş Ortamlarına Hazırlık Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
7 İş Mülakatı I Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 85-97 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
8 İş Mülakatı II Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 98-105 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
9 Ara Sınav Haftası
10 İş Mülakatı III Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 106-112 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
11 Sözlü Sınav – İş Mülakatı I
12 Sözlü Sınav – İş Mülakatı II
13 İş Mülakatı sonrası Takip Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics. Sayfa: 120-133 / Öğrenme Yönetim Sistemi’ndeki video ve okumalar
14 Sözlü Sınav - Canlandırma I
15 Sözlü Sınav - Canlandırma II
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı

Austin Ömürlü, H. (2019). Atlas: Putting your career on the map. (A. Yürekli, Ed.). Izmir: Izmir University of Economics.

Önerilen Okumalar/Materyaller

www.mynextmove.org

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
-
-
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
10
Seminer/Çalıştay
-
Sözlü Sınav
1
30
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
1
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
-
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
4
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
-
Sözlü Sınav
1
8
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest