| Dersin Adı |    Seçmeli Ders IV    | 
|    Kodu    |     Yarıyıl    |     Teori  (saat/hafta)  |     Uygulama/Lab  (saat/hafta)  |      Yerel Kredi    |    AKTS   |  
|---|---|---|---|---|---|
|   ELEC 004   |     Güz    |    0   |    0   |     0   |    0   |  
| Ön-Koşul(lar) |    Yok    |  |||||
| Dersin Dili |   İngilizce   |  |||||
| Dersin Türü |   Zorunlu   |  |||||
| Dersin Düzeyi |    -    |  |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;- | 
| Ders Tanımı | |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |   |  
|   
  |  Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 2 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 3 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 4 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 5 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 6 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 7 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 8 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 9 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 10 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 11 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 12 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 14 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Dönemin gözden geçirilmesi | 
| Ders Kitabı | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | 
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | 
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam | 
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam | 
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati  (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)  |    16   |    0   |  |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)  |    16   |  ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |   0   |  ||
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam |    0    |  
|   #   |  Program Yeterlilikleri / Çıktıları |   * Katkı Düzeyi   |  ||||
1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  ||
| 1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,  |  |||||
| 2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,  |  |||||
| 3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,  |  |||||
| 4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,  |  |||||
| 5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,  |  |||||
| 6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,  |  |||||
| 7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,  |  |||||
| 8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,  |  |||||
| 9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,  |  |||||
| 10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,  |  |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)  |  |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,  |  |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.  |  |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest