Dersin Adı | Profesyonel Beceri Laboratuvarı - III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 413 | Güz | 2 | 6 | 5 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri mutfak tekniklerini kavramaları ve bu teknikleri profesyonel mutfak servisi ile pekiştirmelerini sağlamaktır. Dersi alan öğrenciler, bir şefin tarzına ve koordinasyonuna uyumlu şekilde çalışmayı ve yemek sunmayı öğrenir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, profesyonel mutfak servisinin kural ve yöntemleri uygulamalı olarak öğretilmekte; öğrencilerin şefin stiline bağlı şekilde yemek hazırlama, tabaklama ve sunma becerilerinin gelişmesi sağlanmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Fransız Mutfağı, Farklı Pişirme Teknikleri, Mevsimine Göre ve Coğrafi İşaretli Ürünlerin Kullanımı | Henri- Paul Pellaprat, Jeremiah Tower (2003) The Great Book of French Cuisine: Revised Edition |
3 | Klasik Reçetelerin Fine Dining Tabaklara Uyarlanması, Sıfır Atık Konsepti | Anne – Marie Bonneau (2021), The Zero – Waste Chef: Plant – Forward Recipes and Tips For Sustainable Kitchen and Planet |
4 | Ege Pişirme Teknikleri ve Tüm Ege Ürünleri Zeytinyağı ve Deniz Mahsülleri | Savarin, B (2020). The Physiology of Taste or Thoughts on the Supreme Cuisine. 28-200. ÜNSAL, A.(2019). Chasing the Immortal Tree: Olives and Olive Oil in Turkey 15-144. MUELLER,T.(2011).Extra Virginity.20-188. |
5 | İtalyan Mutfağı, Sicilya Bölgesi Reçeteleri, Taze Makarna, Balzemik | Paul Bertolli( 2003) Cooking by Hand: A Cookbook Antonio Carluccio(2016) PASTA |
6 | Vejetaryen Menü Oluşturma, Tat Uyumlarını Yakalama ve Kombinasyon Yaratma | Alain Ducasse (2017) Simple Nature Mollie Katzen, Still Life With Menu Cookbook |
7 | Gıdanın Geleceği ve Sürdürülebilirliği ve Sıfır Atık Kavramları | J. Dixon, Braun, H.J. ve Crouch J.H., “Overview: Transitioning Wheat Research to Serve the Future Needs of the Developing World”, Mexico: CIMMYT, 2009, 1-25. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Menü Planlama ve Menü Mühendisliği | The Culinary Institute of America, “The Professional Chef”, Chap. 2: Menus and Recipes, 9th edn., New York: John Wiley & Sons Inc., 2011, 13-22. |
10 | Gastronomide Farklı Tatlar, Lezzet Kombinasyonu Yaratma ve Yaratma Sürecini Yönetme | Segnit,N.(2010). The Flavor Thesaurus. 1-400. |
11 | Gastronomide Denge ve Balance ilişkisi | Briscione J.,”The Flavor Matrix” (Houghton Mifflin Harcourt, 2008), 2-28. |
12 | Yemek & Sanat İlişkilendirilmesi | The Culinary Institute of America, “The Professional Chef”, The CİA/The Professional Chef Part2 World Cuisines Andrew Dornenburg ve Karen Page, “Culinary Artistry”, Chapter 1, 2, 3, 4, 5: The Chef as an Artist, 1st edn., New York: John Wiley & Sons Inc.,1996. |
13 | İleri Pişirme Teknikleri & Anadolu Mutfağı | Michael F. Nenes, "Turkey, Greece and Crete", International Cuisine, The International Culinary Schools at the Art Institutes, 1st edn. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, Inc, 2009. 454-470. |
14 | İmza Tabak Yaratma Süreci / İmza Tabaklar | The Culinary Institute of America, “The Professional Chef”, Chap. 2: Menus and Recipes, 9th edn., New York: John Wiley & Sons Inc., 2011, 13-22. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 6 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest