DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yiyecek İçeçek Servisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 226
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı ticari ve profesyonel mutfaklarda üretilen ürünlerin servis kuralları çerçevesinde servis edilmesi konusunda bilgi ve becerilerin geliştirilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Genel servis tekniklerini açıklayabilecektir
  • Masa düzeni kurma yöntemlerini tanımlayabilecektir
  • Müşterilerden sipariş almayı gerçekleştirebilecektir
  • Genel servis tiplerini listeleyebilecektir
  • Çorba, geridon, büfe ve kafeterya servisi arasındaki farkları ayırt edebilecektir
  • İçeceklerin farklı servis türlerini ayırt edebilecektir
Ders Tanımı Bu ders yiyecek ve içecek servisine giriş, servis ekipmanları bilgisi, yiyecek ve içecek servisleri için hazırlık, sipariş alma prosedürleri, Fransız, İngiliz, Amerikan ve Rus servis stilleri, servis sonrası işlemler; çorba, geridon, büfe ve kafeterya servislerini, ilişkili yöntem konularını içerir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin İçeriği ve Değerlendirme Ölçütlerini Tanıma R. Phillips (2014) "Alcohol: A History", The University of North Carolina Press, Introduction p 11-16
2 Servis ve Tarihi, Profesyonel Servis H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.1-2 The Professional Server” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 1-34
3 İnsanların ihtiyaçlarının Daha Fazlasını vermek H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.3 Exceeding People’s Needs” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 36-43
4 Mise en Place H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.4 Service Mise en Place” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 46-68
5 Farklı Türlerde Servis H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.5, Service in Various Industry Segments” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 70-87
6 Servis alanları ve Ekipmanları - Küçük Sınav - 1 H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.6, Service areas and Equipment” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 92-107
7 Klasik Servis Türleri H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.7 Classic Service Style” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 110-123
8 Yemek Servisi H. L. Kotschevar, V. Luciani, “Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional” chap.8 Serving the Meal, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 126-148.
9 Ara Sınav
10 Bar ve İçecek Servisi H. L. Kotschevar, V. Luciani, “chap.9 Bar and Beverage Service” Presenting Service. The Ultimate Guide for the Food Service Professional. (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 152-185
11 Ödev Sunumları ve Tartışma
12 Bar ve İçecek Servisi H. L. Kotschevar, V. Luciani, “Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional” chap.9 Bar and Beverage Service, (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 152-185.
13 Serviste Yönetimin Rolü H. L. Kotschevar, V. Luciani, “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.10 , Management’s Role in Service (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207
14 Serviste Yönetimin Rolü H. L. Kotschevar, V. Luciani, “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.10 , Management’s Role in Service (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 188-207.
15 Sofra Adabı H. L. Kotschevar, V. Luciani, “Presenting Service, The Ultimate Guide fort he Food Service Professional” chap.11 , Table Etiquette (John Wiley & Sons, Inc, 2007), 212-227.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Kotschevar, H. Lendal, Luciani, V. Presenting Service, The Ultimate Guide for the Food Service Professional (2007), John Wiley & Sons, Inc., ISBN-13 978-0-471-47578-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
15
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
65
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
18
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

X
2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

X
3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

X
4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest