DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Yemek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CLM 220
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı yemek fotoğrafçılığına ve stilistliğine ilişkin temel bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı olarak kazanılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel Fotoğrafçılık bilgisi ve DSLR kullanımını açıklayabilecektir.
  • Ürünlerin fotoğraflanması için masa üstü kompozisyon oluşturabilecektir.
  • Yemek fotoğrafçılığına özel çekim tekniklerini tanımlayabilecektir.
  • Masa üstü objelerin fotoğraflanabilmesi için dogal ışığın kullanımını öğrenerek gerekli ışık ayarlarını uygulayabilecektir.
  • Yemek fotoğrafçılığında çekim öncesi planlamanın önemini açıklayabilecektir.
  • Kamera için tabak hazırlama tekniklerini uygulayabilecektir.
  • Fotoğraf düzenleme tekniğini cesitli uygulamaları kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kamera için tabak hazırlama ve tasarlama konuları ile yemek fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, gözlem ve açıklama
2 19. ve 20. Yy Fotoğraf Tarihi Ian Haydn Smith, “Fotorafın Kısa Öyküsü”. S.12-43
3 Fotoğrafta Kompozisyon Kuralları Faruk Akba, “Fotorafta Pratik Kompozisyon”. S.34-197
4 Görsel Kodlar ve Görüntü Analizi John Berger, “Görme Biçimleri”. S.7-34
5 Renklerin Kültür, Sanat ve Psikolojideki Anlamları Pelin Gülen, “Renkler: Tarih-KültürSanat-Psikoloji”. S.27-81
6 Gıdanın Mitolojik ve Kültürel Karşılığı İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”. S.74-117
7 Gıdanın Sanat Tarihi ve Fotoğrafta Temsili İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”. S.15-74
8 Yemek Fotoğrafçılığının Prensipleri Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.24-50
9 Ara Sınav Haftası
10 Yemek Stilistliği Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.395-523
11 Çekim Sahnesini Kurmak Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.299-395
12 Fotoğrafçılığında Işık Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.103-172
13 Fotoğrafçılığında Kamera Açıları Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.289-299
14 Fotoğraf İşleme Teknikleri Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.523-537
15 Öğrencilerin Sunumları ve Değerlendirme
16 Öğrencilerin Sunumları ve Değerlendirme
Ders Kitabı

Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. Wiley Pub. 2011

Önerilen Okumalar/Materyaller

İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”, Hiper Yayın, 2020. ISBN: 978-625-7845-78-6

Akbaş, “Fotoğrafta Pratik Kompozisyon”. Say Yayınları, 2018. ISBN: 9754687071

Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”, Hep Kitap, 2018. ISBN-13 : 978-6051922416

Pelin Gülşen, “Renkler: Tarih-Kültür-Sanat-Psikoloji”, Destek Yayınları, 2021.ISBN-13 : 978-6254411991

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
22
Proje
1
22
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır

2

Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir

3

Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir

4

Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar

5

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır

6

Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır

7

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur

X
8

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır

X
9

Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir

10

Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)

11

İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır

12

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest