Dersin Adı | Yemek Stilistliği ve Fotoğrafçılığı |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 220 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yemek fotoğrafçılığına ve stilistliğine ilişkin temel bilgi ve becerilerin teorik ve uygulamalı olarak kazanılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kamera için tabak hazırlama ve tasarlama konuları ile yemek fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgi ve becerileri kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, gözlem ve açıklama | |
2 | 19. ve 20. Yy Fotoğraf Tarihi | Ian Haydn Smith, “Fotorafın Kısa Öyküsü”. S.12-43 |
3 | Fotoğrafta Kompozisyon Kuralları | Faruk Akba, “Fotorafta Pratik Kompozisyon”. S.34-197 |
4 | Görsel Kodlar ve Görüntü Analizi | John Berger, “Görme Biçimleri”. S.7-34 |
5 | Renklerin Kültür, Sanat ve Psikolojideki Anlamları | Pelin Gülen, “Renkler: Tarih-KültürSanat-Psikoloji”. S.27-81 |
6 | Gıdanın Mitolojik ve Kültürel Karşılığı | İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”. S.74-117 |
7 | Gıdanın Sanat Tarihi ve Fotoğrafta Temsili | İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”. S.15-74 |
8 | Yemek Fotoğrafçılığının Prensipleri | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.24-50 |
9 | Ara Sınav Haftası | |
10 | Yemek Stilistliği | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.395-523 |
11 | Çekim Sahnesini Kurmak | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.299-395 |
12 | Fotoğrafçılığında Işık | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.103-172 |
13 | Fotoğrafçılığında Kamera Açıları | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.289-299 |
14 | Fotoğraf İşleme Teknikleri | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. S.523-537 |
15 | Öğrencilerin Sunumları ve Değerlendirme | |
16 | Öğrencilerin Sunumları ve Değerlendirme |
Ders Kitabı | Helene Dujardin, “Plate to Pixel: Digital Food Photography and Styling”. Wiley Pub. 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlkgül Kaya Zenbilci, “Sanatta Tema: Yemek”, Hiper Yayın, 2020. ISBN: 978-625-7845-78-6 Akbaş, “Fotoğrafta Pratik Kompozisyon”. Say Yayınları, 2018. ISBN: 9754687071 Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”, Hep Kitap, 2018. ISBN-13 : 978-6051922416 Pelin Gülşen, “Renkler: Tarih-Kültür-Sanat-Psikoloji”, Destek Yayınları, 2021.ISBN-13 : 978-6254411991 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 50 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | ||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | |||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | X | ||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest