Dersin Adı | Temel Pastacılık ve Hamur İşleri - I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 215 | Güz | 2 | 4 | 4 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciyi pastacılık ve pastacılık ürünlerinin hazırlanışı konusunda geliştirmek, profesyonel bir pastanedeki işleyişin, ekipman altyapısının işleyişini deneyimlemesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders öğrencilerin pastacılık alanında uygulanan tarifleri doğru bir şekilde takip etmelerini ve uygulama teknikleri kavramlarını hedeflemektedir. Kurabiye, turtalar, kekler ve mayalı hamurlar gibi temel pastacılık ürünleri ile donatarak temel ürünler ve hammaddeler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | Ders İzlencesi |
2 | Pastacılık ve Fırıncılıkla İlgili Temel Teorik Kavramlar – Malzeme ve Ekipman Bilgisi | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 2-118. |
3 | Şeker Pişirme Dereceleri ve Şekerden Elde Edilen Ürünler | Friberg, Bo,”The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Wiley Publications, 2002, ISBN-13 978-0-471-35925-8, 755-806, 252-254. |
4 | Temel Kremalar, Fırında ve Ocakta Pişirilen Muhallebi Bazlı Tatlılar | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 486-540. |
5 | Kurabiye Hamuru Hazırlama Teknikleri | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 310-362. |
6 | Kabartıcılar ile Kabaran Hızlı Ekmekler | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 136-167. |
7 | Sünger Kek ve Kek Hamuru Hazırlama Teknikleri | Friberg, Bo,”The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Wiley Publications, 2002, ISBN-13 978-0-471-35925-8, 429-451. |
8 | ARA SINAV | |
9 | Maya ile Kabaran Hamurlar | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 168-233. |
10 | Maya ile Kabaran Zengin Hamurlar | On Baking: A Textbook of Baking and Pastry Fundamentals, 4th edition Published by Pearson, ISBN: 978-0132374569, 234-271. |
11 | Tart ve Kiş Hamurları Hazırlama Teknikleri | Wayne Gisslen, Professional Baking, 8th Edition, ISBN: 978-1-119-74495-5, 279-312. |
12 | Bavyera Kremaları ve Muslar ile Hazırlanan Tatlılar | Friberg, Bo,”The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Wiley Publications, 2002, ISBN-13 978-0-471-35925-8, 755-806. |
13 | Beze Yapım Teknikleri ve Beze ile Hazırlanan Temel Tatlılar | Friberg, Bo,”The Professional Pastry Chef”, 4th edition, Wiley Publications, 2002, ISBN-13 978-0-471-35925-8, 23-29. |
14 | Kızartılmış Hamur Tatlıları | Wayne Gisslen, Professional Baking, 8th Edition, ISBN: 978-1-119-74495-5, 230-241. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | - | - |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | - | - | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | - | - | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 16 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | X | ||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | X | ||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | |||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | X | ||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest