| Dersin Adı | Genel Kimya |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CHEM 100 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme Soru & Cevap Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine temel düzeyde kimya bilgisi ve problem çözme becerisi vermektir. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders, maddenin özellikleri, bilimsel ölçüm (hassasiyet ve doğruluk), atom, molekül, iyonlar ve özellikleri, stokiometri ve kimyasal hesaplamalar, sulu çözeltilerdeki kimyasal reaksiyonlar, termokimya, atomik yapı, elektron konfigürasyonu, atomik özellikler ve periyodik tablo konularını içerir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Madde ve Ölçüm | Bölüm 1, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 2 | Atomlar, Moleküller ve İyonlar | Bölüm 2, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 3 | Stokiometri: Kimyasal Hesaplamalar | Bölüm 3, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 4 | Sulu Çözeltilerdeki Kimyasal Reaksiyonlar | Bölüm 4, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 5 | Sulu Çözeltilerde Kimyasal Reaksiyonlar ve Titrasyon Deneyi | Deney Föyü |
| 6 | Çözelti Hazırlama Deneyi | Deney Föyü |
| 7 | İyonik Bileşiklerin Çöktürülmesi Deneyi | Deney Föyü |
| 8 | Ara Sınav | - |
| 9 | Gazlar | Bölüm 10, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. ISBN10: 9780134414232 |
| 10 | Gazlar | Bölüm 10, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall. ISBN10: 9780134414232 |
| 11 | Termokimya | Bölüm 5, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 12 | Termokimya | Bölüm 5, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 13 | Atomun Elektronik Yapısı | Bölüm 6, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 14 | Kimyasal Bağlar ve Lewis Yapıları | Bölüm 8, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 15 | Yarıiletkenler | Bölüm 12, Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Brown, T. L., LeMay, H. E., Bursten, B. E., & Brunauer, L. S. (1997). Chemistry: the central science (Vol. 13). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.. ISBN10: 9780134414232 |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 2 | 14 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | |||
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | |
| Final Sınavı | 1 | 30 | |
| Toplam | 180 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır, | X | ||||
| 2 | Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir, | X | ||||
| 3 | Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler, | |||||
| 4 | Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır, | X | ||||
| 5 | Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır, | |||||
| 6 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular, | |||||
| 7 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur, | |||||
| 8 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar, | |||||
| 9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur, | |||||
| 10 | Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür, | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest