Dersin Adı | Dijital Çağ'da Hareketli Görüntüler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 431 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik verme | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders hareketli görüntülerin dijitalleşme sürecinde geçirdiği değişimleri incelemektedir. Dijitalleşmenin hareketli görüntülerin üretimi ve izleyiciler tarafından tüketimi üzerindeki etkisini araştırırken, aynı zamanda dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan yeni sosyokültürel izleyici kimliklerini analiz eder. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dijitalleştirme sürecinde hareketli görüntülerin üretimi ve tüketimindeki değişiklikleri ele almaktadır. Ders boyunca Amerikan sineması, video sanatı, bağımsız sinema, çağdaş sanat, belgesel, bilgisayar oyunları, internet kültürü gibi alanların dijitalleşmeden nasıl etkilendiği ve bu etkilerin aldığı çeşitli yönler incelenmektedir. Ders, dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan yeni hareketli görüntü türlerinin kültürel etkilerini tartışarak günümüz medya ve görsel kültürüne farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dijital Çağ ve Hareketli Görüntüler | |
2 | Hareketli Görüntülerin Kısa Tarihi ve Dönüşümün İlk Tohumları (Lumiere Kardeşler ve Méliès'den Vertov'un Kino-eye'ına ve İnternet Sonrası Görüntülere) | Dziga Vertov – Kino-eye |
3 | Video Art, Dijital Medyanın Öncüleri ve Çağdaş Sanatçılar | Video: Martha Rosler – Semiotics of the Kitchen |
4 | Yeni Medya Sanatında Hareketli Görüntüler | Film: Total Refusal - Hardly Working |
5 | Alışılmışın Dışında Düşünmek: Sanat, Sinema ve Video Oyunlarının Kesişimi | Film: Grand Theft Hamlet |
6 | Sanal Gerçeklik ve Sinema | Film: Cameron Kostopoulos – Body of Mine VR Instl: Marc Da Costa, Matthew Niederhauser – Tulpamancer Film: Celine Daemen – Songs for a Passerby |
7 | Yayın Çağı: Etkileşim ve Katılım | Film: Bo Burnham – Inside |
8 | Korku Multimedyası: Found Footage, Desktop Filmler & Dijital Korku | |
9 | Ara sınav | |
10 | Transmedya Hikaye Anlatımı I: 1900'lerin Sonu ve 2000'lerden Kavramsal Çerçeve | |
11 | Transmedya Hikaye Anlatımı II: Dijital Influencerlar ve Sinema | |
12 | Yapay Zekanın Hareketli Görüntüleri | Karen Palmer – Consensus Gentium – AI driven Smartphone app |
13 | Alternatif Gerçeklik Oyunları ve Katılımcı Kültür | |
14 | Final | |
15 | Değerlendirme | |
16 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ulus Baker – Beyin Ekran Ferhat Özgür & Nagehan Ç. Bikiç – Belgesel/Kısa Film/Video Sanatı Mike Figgis – Dijital Film Yapmak Emre Ahmet Seçmen – Neo-Sinema Claire Bishop – Artificial Hells Eva Selin – Transmedya Kültürü Jacques Rancière – Özgürleşen Seyirci / Emancipated Spectator Theodor W. Adorno – The Culture Industry, Ch. 7 Transparencies on film pp.178-186 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 28 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest