DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dijital Çağ'da Hareketli Görüntüler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 431
Güz/Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders hareketli görüntülerin dijitalleşme sürecinde geçirdiği değişimleri incelemektedir. Dijitalleşmenin hareketli görüntülerin üretimi ve izleyiciler tarafından tüketimi üzerindeki etkisini araştırırken, aynı zamanda dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan yeni sosyokültürel izleyici kimliklerini analiz eder.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dijitalleşmenin hareketli görüntülerin üretimi ve izleyiciler tarafından tüketiminde neden olduğu değişimleri öğrenecektir
  • Dijitalleşmenin farklı hareket görüntü türleri üzerindeki etkilerini ayırt edebilecektir.
  • Dijitalleşmeyle birlikte hareketli görüntülerin izleyici grupları tarafından tüketilmesinde yaşanan değişimleri öğrenecektir
  • Teknolojik gelişme, yeni hareketli görüntü türlerinin ve yeni estetik anlayışların ortaya çıkışı arasındaki etkileşimler hakkında bilgi sahibi olacaktır
  • Dijital hareketli görüntülerin global etkilerini ve yeni global toplulukların oluşmasına yaptıkları katkıları anlayacaktır
  • Dijitalleşmenin sosyokültürel kimliklerin oluşumu ve değişimi üzerine yaptıkları etkileri tartışacaktır.
Ders Tanımı Bu ders, dijitalleştirme sürecinde hareketli görüntülerin üretimi ve tüketimindeki değişiklikleri ele almaktadır. Ders boyunca Amerikan sineması, video sanatı, bağımsız sinema, çağdaş sanat, belgesel, bilgisayar oyunları, internet kültürü gibi alanların dijitalleşmeden nasıl etkilendiği ve bu etkilerin aldığı çeşitli yönler incelenmektedir. Ders, dijitalleşmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan yeni hareketli görüntü türlerinin kültürel etkilerini tartışarak günümüz medya ve görsel kültürüne farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dijital Çağ ve Hareketli Görüntüler
2 Hareketli Görüntülerin Kısa Tarihi ve Dönüşümün İlk Tohumları (Lumiere Kardeşler ve Méliès'den Vertov'un Kino-eye'ına ve İnternet Sonrası Görüntülere) Dziga Vertov – Kino-eye
3 Video Art, Dijital Medyanın Öncüleri ve Çağdaş Sanatçılar Video: Martha Rosler – Semiotics of the Kitchen
4 Yeni Medya Sanatında Hareketli Görüntüler Film: Total Refusal - Hardly Working
5 Alışılmışın Dışında Düşünmek: Sanat, Sinema ve Video Oyunlarının Kesişimi Film: Grand Theft Hamlet
6 Sanal Gerçeklik ve Sinema Film: Cameron Kostopoulos – Body of Mine VR Instl: Marc Da Costa, Matthew Niederhauser – Tulpamancer Film: Celine Daemen – Songs for a Passerby
7 Yayın Çağı: Etkileşim ve Katılım Film: Bo Burnham – Inside
8 Korku Multimedyası: Found Footage, Desktop Filmler & Dijital Korku
9 Ara sınav
10 Transmedya Hikaye Anlatımı I: 1900'lerin Sonu ve 2000'lerden Kavramsal Çerçeve
11 Transmedya Hikaye Anlatımı II: Dijital Influencerlar ve Sinema
12 Yapay Zekanın Hareketli Görüntüleri Karen Palmer – Consensus Gentium – AI driven Smartphone app
13 Alternatif Gerçeklik Oyunları ve Katılımcı Kültür
14 Final
15 Değerlendirme
16 Dönem Değerlendirmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ulus Baker – Beyin Ekran

Ferhat Özgür & Nagehan Ç. Bikiç – Belgesel/Kısa Film/Video Sanatı

Mike Figgis – Dijital Film Yapmak

Emre Ahmet Seçmen – Neo-Sinema

Claire Bishop – Artificial Hells

Eva Selin – Transmedya Kültürü

Jacques Rancière – Özgürleşen Seyirci / Emancipated Spectator

Theodor W. Adorno – The Culture Industry, Ch. 7 Transparencies on film pp.178-186 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
16
Final Sınavı
1
28
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

X
7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest