DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Canlandırma Stüdyosu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 402
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
 CDM 231Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere animasyon filminde yalın bir olay örgüsü çerçevesinde inandırıcı karakter, hareketler ve olaylar tasarlamayı öğretmeyi amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kamera olmaksızın hareket “izlenimi” yaratabilecektir
  • Başlıca animasyon tekniklerini tanımlayabilecektir.
  • İleri canlandırma alanında zor görevleri uygulayabilecektir
  • Bir canlandırma projesi tasarlayabilecektir.
  • Bir canlandırma ekibinin lideri olabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders “izlenim” kavramını tanıtarak başlar ve bir karakterin belli başlı özellikleri ve temel hareketlerini incelemeye geçer. Çizgi filmden stop-motion canlandırmaya kadar bir çok canlandırma tekniği ele alınacaktır. Önemli animasyon örnekleri izlenecek ve tartışılacaktır. Öğrenciler çeşitli teknikleri kullanarak kısa canlandırma filmleri yapacaklardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Animasyon Nedir? Öğrenci tanıtımları, Ders programının ve ders beklentilerinin gözden geçirilmesi. Medyanın tarihi, kuklacılık, kinetik heykel Beckerman, H. (2003). Animation: The whole story (Rev. ed.). New York: All-worth Press.
2 Temel Kavramlar ve Animasyon Terminolojisi: Fps, anahtar kareler, tweening, kolaylık, zamanlama, aralık, hareket planlama, hareket yolları Ödev: the Flipbook. Williams, R. (2009) The Animator’s Survival Kit. Second Edition, Faber & Faber, London.
3 Flipbook ödevlerinin sınıfta görüntülenmesi. Cel animasyon, Disney'in 12 ilkesi, Animasyon Stilleri, Yürüyen döngüler Ödev: Top sekmesi, Tuğla düşmesi, Tüy düşmesi. Thomas, F., & Johnston, O. (1995). Yaşam yanılsaması: Disney animasyonu. New York: Hyperion.
4 Deneysel Animasyon, Pixilation sınıfı alıştırması. Herkesin animasyonlarının zamanlama ve aralıklara dayalı sınıf eleştirisi "Experimental animation an illustrated anthology Starr, Cecile; Russett, Robert Assignment: Students bring in photographs, paintings they like. We’ll discuss composition. "
5 Tasarım hakkında sınıf tartışması, vize projesinin tanıtılması 2D kukla animasyon gösterisi. Ara sınav projesi: Şekilleri hareketlendirme, kompozisyon
6 Sınıf içi vize çalışması, Bireysel eleştiriler
7 Ara sınıf eleştirisi, 2D animasyon için dijital teknikler Adobe Photoshop, Animate CC
8 2D animasyon için dijital teknikler: Adobe After Effects, Adobe Illustrator Final Ödevinin Tanıtımı: Görsel Deneme Ödev: Öğrenciler projeleri için iki konu belirler
9 Ara sınav haftası
10 After Effects: grafik düzenleyici, ön birleştirme Final ödevi konuları için sınıf tartışması
11 After Effects, rigging, parenting, Storyboard ve animatic Öğrenciler final projeleri için araştırmalarına başlıyor
12 Sınıf içi etkinlik: Claymation grup projesi Bireysel geri bildirim seansları
13 Grup kritiği, Ses tasarımı
14 Yapım ve final kritği
15 Proje teslimi
16 Final sınavları haftası
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
32
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
54
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

X
4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

X
7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest