| Dersin Adı | Hayvanlar ve Sinema |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CDM 341 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Seçmeli | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Soru & Cevap Anlatım / Sunum | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders, sinemanın hayvanlara ve vahşilik kavramlarına olan asırlık ilgisini araştırmaktadır. Ders, üç temel soru etrafında yapılandırılmıştır. Birincisi, sinema bize hayvanlar hakkında ne anlatmaktadır? İkincisi, hayvanlar bize sinema ve insan hikaye anlatımı biçimleri hakkında ne öğretmektedi? Üçüncüsü, hayvanların sinemasal temsilinde yer alan etik, estetik ve politik konular nelerdir? |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu derste, sinemanın hayvan tasvirleri teorik ve tarihsel düzlemde incelenir. İnsanların hayvanları görme biçimlerinin temsillerini tartışmak için seçilen filmlere odaklanılır. Öğrencilerin derslere katılmaları ve filmleri izlemeleri beklenir. Öğrenciler, gösterimlerden sonraki tartışmalara katılımdan ve ara sınav ve final sınavından sorumludur. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse Giriş | |
| 2 | Hayvan Nedir? Neden Hayvanlara Bakmalıyız? John Berger – Why Look at Animals? / Giorgio Agamben - The Open: Man and Animal | |
| 3 | Sanat ve Sinemada Hayvan İşçiliği. Robert Bresson – Au Hasard Balthazar | |
| 4 | Mitoloji ve Hayvanlar: Yaratıklar, Tiksinti Yaratan Varlıklar, Melezler ve Canavarlar. Colin Trevorrow - Jurassic World / Richard Kearney – Strangers, Gods and Monsters | |
| 5 | Antropomorfizm ve Sinema: İnsanın Gördüğü Hayvan. Martin Rosen - Watership Down | |
| 6 | Ödipalleştirilmiş Hayvanlar. Deleuze & Guattari – Capitalism and Schizophrenia / ALF: TV Series | |
| 7 | Hayvanlar Ayağa Kalktığında: Böcek İstilaları, Virüsler, Asi Maymunlar. Alfred Hitchcock – Birds / Franklin J. Schaffner – Planet of the Apes, / The Last of Us | |
| 8 | Arkadaş Türler ve Sinema. Donna Haraway – A Cyborg Manifesto / Charles Foster – Being A Beast | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Posthümanizm, Hayvanlar ve Sinema. Derek Ryan – Animal Theory / Janis Rafailidou – Kala Azar | |
| 11 | Hayvana Dönüşme ve Abjekt Kuramı. Mike Nichols – Wolf / David Cronenberg – The Fly / Carolee Schneemann – Meat Joy | |
| 12 | Ekosinema ve Hayvan Hakları Aktivizmi. James Reed- My Octopus Teacher / Shaun Monson - Earthlings | |
| 13 | Değerlendirme | |
| 14 | Final sınavı | |
| 15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Dersin gözden geçirilmesi |
| Ders Kitabı | |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Derek Ryan – Animal Theory: A Critical Introduction |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 50 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 1 | 16 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
| Proje | 1 | 6 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 120 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
| 2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
| 3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
| 4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
| 5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
| 6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
| 7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
| 8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
| 9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
| 10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X | ||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest