Dersin Adı | İleri Post-Prodüksiyon Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 338 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders film kurgusu dilinin estetik üsluba uygun araçlarını teori ve partik üzerinden öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler kurgunun alanı üzerinden sinematik hikaye anlatımı bileşenlerini geliştireceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teorik çalışmaları ve film kurgusu pratiklerini bir araya getirir. Her ders sahne dökümü ve teorik çerçeve ile başlar ve dijital kurgu pratikleri üzerine olan sınıf içi egzersizlerle devam eder. Öğrenciler hem çekim yapar hem de sinematik hikaye anlatımı ve estetiğini geliştirmek adına çektiklerini kurgular. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Fotoğrafçılık ve Sinematografi: Fotoğraf ve Sinema, Farklı Kamera Türleri, Lens Türleri, Anamorfik Lens, Pozlama, Kompozisyon, Renk Teorisi, Kamera Hareketleri, Çekim Boyutları, Kamera Kayıt Özellikleri | Sergei Eisenstein, Film Form: Essays in Film Theory. Edited and translated by Jay Leyda, Harcourt, Brace & World, Inc, 1949, New York. Selections from Chapters 1, 4 & 6 ISBN-10 : 0156309203 |
3 | DaVinci Resolve giriş: Bir Projeyi İçe Aktarma ve Medyayı Yeniden Bağlama, Medya Havuzuyla Çalışma, Düzenleme Sayfasında Zaman Çizelgesi Oluşturma | K. Dancyger (2011) The Technique of Film & Video Editing: History, Theory, and Practice, p. 391-398. |
4 | DaVinci Resolve giriş: B-Roll’u Ekleme, Zaman Çizelgesi Kliplerini Kaldırma ve Kırpma Kırpma, Düzenleme Modunu Kullanma | Walter Murch, 1995, In the Blink of an Eye: A perspective on Film Editing. Silman-James Press |
5 | DaVinci Resolve giriş: Ses Parçalarını Düzenleme, Son Kesitleri Ekleme, Karışık Ekleme Düzenlemeleri, B-Roll Kayma ve Kayan Klipleri İnce Ayarlama ve İlerleme Hızını Ayarlama | Chapter One and Eleven: John Purcell, 2007. Dialogue Editing for Motion Pictures: A Guide to the Invisible Art. Focal Press. |
6 | Edit Sayfasındaki Ses, Efektler ve Title kullanımı | |
7 | Renk Düzeltmeye Giriş: Renk Derecelendirmenin Hedefleri ve Hollywood’un Kullandığı Araçlar | |
8 | Color Correction: Primary Corrector Kullanma, Video Scope’ları Renk Düzeltme de Anlama, Lift, Gamma ve Gain Kullanarak Otomatik Ayarlamalar yapma, Curve kullanarak CC yapma, Ayrı Düzeltmeler için Node kullanımı ve Nodal sistem | |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Color correction: Secondry Color Correction, HSL curveleri ile Secondry CC, Tracker kullanarak regional CC, LUT’larla Çalışma | |
11 | Ses Post Prodüksiyonu (Fairlight): Ses Post Prodüksiyonu Nedir? Ses Prodüksiyon Sonrası İş Akışı Nedir? Fairlight Arayüzünü Keşfetme | |
12 | Film Müziği Üretim Diyalogunu Düzenleme ve Ses Tasarımı | |
13 | Fairlight’ta Miksleme ve Mastering, Parça Formatlarını ve Klip Kanallarını Ayarlama | |
14 | Fairlight’ta Klipleri Kırpma ve Fairlight FX Kullanarak Ses Efektlerini Ekleme | |
15 | Final sınavları haftası | |
16 | Final sınavları haftası |
Ders Kitabı | Sergei Eisenstein, Film Form: Essays in Film Theory. Edited and translated by Jay Leyda, Harcourt, Brace & World, Inc, 1949, New York. ISBN-10 : 0156309203
K. Dancyger (2011) The Technique of Film & Video Editing: History, Theory, and Practice, ISBN-10 : 1138628409
John Purcell, 2007. Dialogue Editing for Motion Pictures: A Guide to the Invisible Art. Focal Press. ISBN-10 : 9780415828178
Walter Murch, 1995, In the Blink of an Eye: A perspective on Film Editing. Silman-James Press. ISBN-10 : 1879505622 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 40 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 10 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 4 | 12 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 152 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | |||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest