DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Dijital Medya Sanatları Stüdyosu
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 332
Bahar
4
4
6
10
Ön-Koşul(lar)
 CDM 331Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Kritik verme
Jüri
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, klasik ders anlatımı, gösterimler, tartışmalar ve uygulama yoluyla gelişmiş dijital film yapımı öğretilecektir. Dersin odak noktasını, doğrusal olmayan ve etkileşimli anlatı formları oluşturmaktadır. Öğrenciler, yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası becerilerini geliştirmeye devam ederken etkileşimli film, web belgeseli, video yerleştirme ve video haritalama gibi formatlarda yeni beceriler edinecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fikirlerini, doğrusal ya da doğrusal olmayan görsel formatlara tercüme edebilecektir.
  • Doğrusal olmayan nitelikte bireysel bir hikâye anlatıcılığı eseri geliştirip üretebilecektir.
  • Dijital film yapım tekniklerini uygulayabilecektir.
  • Etkileşimli hikâye anlatıcılığı yazılımlarını kullanabilecektir.
  • Geleneksel ve etkileşimli hikâye anlatıcılığı yaklaşımları arasındaki farkları kuramsal bir bakış açısıyla tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, Dijital Film Stüdyosu III dersinin devamı niteliğindedir. Dijital film yapımına ilişkin ders anlatımı ve gösterimlerden oluşmaktadır. Etkileşimli hikâye anlatıcılığına ve çeşitli dijital araç ve platformlara vurgu yapılacaktır. Ders kapsamında, hikâye geliştirmeye ve bir fikrin görsel, doğrusal olmayan dile tercüme edilmesine ilişkin ödev ve projeler yer almaktadır. Ayrıca, bireysel sunum, ödev ve dönem projesi yapılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Kursa giriş Çağdaş sanat nedir? Enstalasyon, video art, fotoğraf, heykel, performans, multimedya vb. Ödev: Çağdaş bir sanat eseri getirin Krauss, R. (1979) “Sculpture in the Expanded Field” October, Vol. 8 (Spring), pp. 30-44
2 Çağdaş sanat tartışması Liminal mekan: Backrooms, nostalji, internet, transmedya, transit. Filmlerden, video oyunlarından, fotoğraflardan, internet memlerinden liminal mekan örnekleri Ödev: Fikir geliştirme. Liminal mekan araştırması Wiggins, B. E. (2024) “The Backrooms and liminal spaces: Explorations of a digital urban legend” New Media & Societ, 00(0), 1-19.
3 Fikirler üzerine tartışma Saha çalışması Ödev: Palmiye AVM'ye saha gezisi Öğrencilerin kameralarını yanlarında bulundurmaları veya Fakülteden ödünç almaları gerekmektedir, saha araştırması
4 Saha araştırma sonuçları üzerine konuşma: fotoğraf/video Dijital Hikaye Anlatımı Türleri: İnteraktif belgesel, video art, dijital compositing, 360 VR, AR, Haritalama, Video oyunu Ödev: Konsept geliştirme
5 Konsept üzerinde çalışma Görsel referanslar, prodüksiyon, araştırma Ödev: Görsel referanslar, konsept geliştirme
6 Görsel referanslar, prodüksiyon araştırma örnekleri Gösterim: Manifesto, Julian Rosefeldt, 2015 İş beyanı nasıl yazılır, sanatçı beyanı nedir. Ödev: İş beyanı
7 Visual Essay örnekleri Visual Essay'leriniz üzerine araştırma Ödev: Video essay
8 Video essay sunumları Proje planlama, interaktif tasarım, kullanıcı deneyimi, enstalasyon Ödev: Prodüksiyon
9 Ara sınav haftası
10 Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon Ödev: Görüntü
11 Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon Ödev: Görüntü
12 Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon Ödev: Görüntü
13 Sergi hazırlığı Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb.
14 Sergi kurulumu Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb.
15 Sergi kurulumu Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb.
16 Sergi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Krauss, R. (1979) “Sculpture in the Expanded Field” October, Vol. 8 (Spring), pp. 30-44

Wiggins, B. E. (2024) “The Backrooms and liminal spaces: Explorations of a digital urban legend” New Media & Societ, 00(0), 1-19.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
4
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
11
66
Arazi Çalışması
1
10
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
36
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

X
4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

X
5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

X
7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

X
9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

X
10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest