Dersin Adı | Dijital Medya Sanatları Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 332 | Bahar | 4 | 4 | 6 | 10 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıKritik vermeJüriAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | ||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, klasik ders anlatımı, gösterimler, tartışmalar ve uygulama yoluyla gelişmiş dijital film yapımı öğretilecektir. Dersin odak noktasını, doğrusal olmayan ve etkileşimli anlatı formları oluşturmaktadır. Öğrenciler, yapım-öncesi, yapım ve yapım-sonrası becerilerini geliştirmeye devam ederken etkileşimli film, web belgeseli, video yerleştirme ve video haritalama gibi formatlarda yeni beceriler edinecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Dijital Film Stüdyosu III dersinin devamı niteliğindedir. Dijital film yapımına ilişkin ders anlatımı ve gösterimlerden oluşmaktadır. Etkileşimli hikâye anlatıcılığına ve çeşitli dijital araç ve platformlara vurgu yapılacaktır. Ders kapsamında, hikâye geliştirmeye ve bir fikrin görsel, doğrusal olmayan dile tercüme edilmesine ilişkin ödev ve projeler yer almaktadır. Ayrıca, bireysel sunum, ödev ve dönem projesi yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kursa giriş Çağdaş sanat nedir? Enstalasyon, video art, fotoğraf, heykel, performans, multimedya vb. | Ödev: Çağdaş bir sanat eseri getirin Krauss, R. (1979) “Sculpture in the Expanded Field” October, Vol. 8 (Spring), pp. 30-44 |
2 | Çağdaş sanat tartışması Liminal mekan: Backrooms, nostalji, internet, transmedya, transit. Filmlerden, video oyunlarından, fotoğraflardan, internet memlerinden liminal mekan örnekleri | Ödev: Fikir geliştirme. Liminal mekan araştırması Wiggins, B. E. (2024) “The Backrooms and liminal spaces: Explorations of a digital urban legend” New Media & Societ, 00(0), 1-19. |
3 | Fikirler üzerine tartışma Saha çalışması | Ödev: Palmiye AVM'ye saha gezisi Öğrencilerin kameralarını yanlarında bulundurmaları veya Fakülteden ödünç almaları gerekmektedir, saha araştırması |
4 | Saha araştırma sonuçları üzerine konuşma: fotoğraf/video Dijital Hikaye Anlatımı Türleri: İnteraktif belgesel, video art, dijital compositing, 360 VR, AR, Haritalama, Video oyunu | Ödev: Konsept geliştirme |
5 | Konsept üzerinde çalışma Görsel referanslar, prodüksiyon, araştırma | Ödev: Görsel referanslar, konsept geliştirme |
6 | Görsel referanslar, prodüksiyon araştırma örnekleri Gösterim: Manifesto, Julian Rosefeldt, 2015 İş beyanı nasıl yazılır, sanatçı beyanı nedir. | Ödev: İş beyanı |
7 | Visual Essay örnekleri Visual Essay'leriniz üzerine araştırma | Ödev: Video essay |
8 | Video essay sunumları Proje planlama, interaktif tasarım, kullanıcı deneyimi, enstalasyon | Ödev: Prodüksiyon |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon | Ödev: Görüntü |
11 | Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon | Ödev: Görüntü |
12 | Prodüksiyon & Post-Prodüksiyon | Ödev: Görüntü |
13 | Sergi hazırlığı | Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb. |
14 | Sergi kurulumu | Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb. |
15 | Sergi kurulumu | Ödev: Basılı materyal, broşürler, fotoğraf, enstalasyon vb. |
16 | Sergi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Krauss, R. (1979) “Sculpture in the Expanded Field” October, Vol. 8 (Spring), pp. 30-44 Wiggins, B. E. (2024) “The Backrooms and liminal spaces: Explorations of a digital urban legend” New Media & Societ, 00(0), 1-19. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 11 | 66 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 | |
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 36 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 40 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest