DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Film Semineri IV: Çağdaş Medya Sanatları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 312
Bahar
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, çağdaş sanatçıların geleneksel sinema salonlarının ötesinde belgesel formlarını nasıl kullandıklarına dair bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çağdaş sanat ve belgesel pratiklerinin kesiştiği noktalar hakkında fikir sahibi olacak ve bunların sanatçıları, kurumları ve daha geniş sanat dünyasını çevreleyen kültürel politikalar üzerindeki etkilerini inceleyeceklerdir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinema, video ve yeni medya sanatlarında deneysel ve yaratıcı çalışmaları tanıyacaklardır.
  • Sinemadaki çeşitlilikler konusunda farkındalıkları artacaktır.
  • Çalışmaları, onları üreten kişi, kurum ve kültürlerle ilişkili olarak açıklayabileceklerdir.
  • Bu eserleri anlatı, teknik ve ayrıca yazarlık stilleri ürünü olan sinematik geleneklerin bir parçası olarak tartışabileceklerdir.
  • Karşılaşacakları sanatsal film ve yeni medya eserlerini analiz edebilecek ve tartışabileceklerdir.
  • Video ve belgesel sanatçılarının gözünden çağdaş sanat tarihi hakkında bilgi edineceklerdir.
  • Çeşitli tarihsel ve coğrafi bağlamlarda çağdaş sanata dair daha geniş bir anlayış geliştirecek ve ilgili estetik teorileri ve sosyopolitik koşulları kullanarak video-belgesel çalışmaları analiz edebileceklerdir.
  • Çağdaş görsel sanatı, belgelenmiş materyalin diyalektik doğasıyla birlikte analiz edebileceklerdir.
  • Dersin bir parçası olarak filmleri sunacak ve analiz etmek için araştırma grubu oluşturacaklardır.
Ders Tanımı Film seminerleri serisinin dördüncü bölümü olan bu ders, film kültürünün oluşmasında önemli olan ve her yerde kolayca bulunamayan filmlerin sunum ve gösteriminden oluşmaktadır. Bu derste, çağdaş sanatın film tarihi ile kesişimi ve belgesel film yapımının diyalektik doğası incelenmektedir. Çağdaş sanatçıların, modernist avangart ilkeler, görsel etnografi, antropoloji, sosyal bağlantılı sanat ve Hito Steyerl'in kuramlaştırdığı 'zayıf imge' gibi kavramların yanı sıra belgesel formları nasıl kullandıkları incelenecektir. Ek olarak, post-hümanizm, otomatikleştirilmiş anlatı ve 'operasyonel' imaj temalarını da araştırılacaktır.Ders boyunca Türkiye'den örnekler analiz edilecek ve çeşitli sanatçıların bakış açıları derinlemesine incelenecektir. Her hafta, ortak araştırma gruplarının sunumlarıyla tamamlanan bakış açıları da tartışılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders içeriğine giriş
2 Çağdaş Sanat Öncesi: Avant-garde Sanat, Sanatçı Manifestoları ve Modernite Luis Bunuel – An Andalusian Dog Marco Ferreri – La Grande Bouffe
3 Çağdaş Sanat Öncesi: Kavramsal Sanat ve Postmodernizm David Lynch – Rabbits Cindy Sherman – Untitled Film Series
4 Çağdaş Sanat nedir? Giorgio Agamben – What is the Contemporary?
5 Video Art ve Yeni Medya Sanatı Martha Rosler – Semiotics of the Kitchen Vito Acconci – Centers Cao Fei – Whose Utopia Bill Viola – The Raft Theo Triantafyllidis – Anti-Gone
6 Arşivleme, Belgesel ve Çağdaş Sanat Tacita Dean - Girl Stowaway, Kutluğ Ataman – Semiha B. Unplugged
7 Ara Sınav Sınav I
8 İlişkisel Estetik ve Katılımcı Sanat Jeremy Deller - The Battle of Orgreave
9 Bir Sanat Platformu Olarak İnternet: İnternet Estetik Akımları Vaporwave, Dreamcore, Corecore, Gitch Aesthetics, Youtube Aesthetics
10 Video Oyunu Sanatı: Yeni Bir Sinema Formu Olarak Machinima Videoları Total Refusal – Hardly Working David OReilly - Everything
11 Dijital Folklor, Alternatif Gerçeklik Oyunları ve Prosumerizm Gemini Home Entertainment
12 Algoritma Çağında Sanat Philip Corner – Piano Activities Wafaa Bilal – Domestic Tension
13 Değerlendirme Değerlendirme
14 Final Sınav II
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Michael Wilson – How to Read Contemporary Art: Experiencing The Art of The 21st Century

RoseLee Goldberg – Performance: Live Art 1909 to the Present
Ali Artun – Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi: Estetik Modernizmin Tasfiyesi
Claire Bishop – Artificial Hells
Nicolas Bourriaud – Relational Art
Maurizio Lazzarato – Videophilosophy
Ulus Baker – Beyin Ekran
Ferhat Özgür & Nagehan Ç. Bikiç – Belgesel/Kısa Film/Video Sanatı
Andy Clarke & Grethe Mitchell – Videogames and Art
Alexander R. Galloway – Gaming: Essays on Algorithmic Culture
Ian Bogost – Persuasive Games

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
29
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
29
Final Sınavı
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

X
8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest