Dersin Adı | Film Semineri IV: Çağdaş Medya Sanatları |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 312 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, çağdaş sanatçıların geleneksel sinema salonlarının ötesinde belgesel formlarını nasıl kullandıklarına dair bir bakış kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, çağdaş sanat ve belgesel pratiklerinin kesiştiği noktalar hakkında fikir sahibi olacak ve bunların sanatçıları, kurumları ve daha geniş sanat dünyasını çevreleyen kültürel politikalar üzerindeki etkilerini inceleyeceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Film seminerleri serisinin dördüncü bölümü olan bu ders, film kültürünün oluşmasında önemli olan ve her yerde kolayca bulunamayan filmlerin sunum ve gösteriminden oluşmaktadır. Bu derste, çağdaş sanatın film tarihi ile kesişimi ve belgesel film yapımının diyalektik doğası incelenmektedir. Çağdaş sanatçıların, modernist avangart ilkeler, görsel etnografi, antropoloji, sosyal bağlantılı sanat ve Hito Steyerl'in kuramlaştırdığı 'zayıf imge' gibi kavramların yanı sıra belgesel formları nasıl kullandıkları incelenecektir. Ek olarak, post-hümanizm, otomatikleştirilmiş anlatı ve 'operasyonel' imaj temalarını da araştırılacaktır.Ders boyunca Türkiye'den örnekler analiz edilecek ve çeşitli sanatçıların bakış açıları derinlemesine incelenecektir. Her hafta, ortak araştırma gruplarının sunumlarıyla tamamlanan bakış açıları da tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ders içeriğine giriş |
2 | Çağdaş Sanat Öncesi: Avant-garde Sanat, Sanatçı Manifestoları ve Modernite | Luis Bunuel – An Andalusian Dog Marco Ferreri – La Grande Bouffe |
3 | Çağdaş Sanat Öncesi: Kavramsal Sanat ve Postmodernizm | David Lynch – Rabbits Cindy Sherman – Untitled Film Series |
4 | Çağdaş Sanat nedir? | Giorgio Agamben – What is the Contemporary? |
5 | Video Art ve Yeni Medya Sanatı | Martha Rosler – Semiotics of the Kitchen Vito Acconci – Centers Cao Fei – Whose Utopia Bill Viola – The Raft Theo Triantafyllidis – Anti-Gone |
6 | Arşivleme, Belgesel ve Çağdaş Sanat | Tacita Dean - Girl Stowaway, Kutluğ Ataman – Semiha B. Unplugged |
7 | Ara Sınav | Sınav I |
8 | İlişkisel Estetik ve Katılımcı Sanat | Jeremy Deller - The Battle of Orgreave |
9 | Bir Sanat Platformu Olarak İnternet: İnternet Estetik Akımları | Vaporwave, Dreamcore, Corecore, Gitch Aesthetics, Youtube Aesthetics |
10 | Video Oyunu Sanatı: Yeni Bir Sinema Formu Olarak Machinima Videoları | Total Refusal – Hardly Working David OReilly - Everything |
11 | Dijital Folklor, Alternatif Gerçeklik Oyunları ve Prosumerizm | Gemini Home Entertainment |
12 | Algoritma Çağında Sanat | Philip Corner – Piano Activities Wafaa Bilal – Domestic Tension |
13 | Değerlendirme | Değerlendirme |
14 | Final | Sınav II |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Wilson – How to Read Contemporary Art: Experiencing The Art of The 21st Century RoseLee Goldberg – Performance: Live Art 1909 to the Present |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 29 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 29 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest