DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Film Semineri III: Deneysel Sinema ve Video Sanatı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 311
Güz
3
0
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere her yerde seyredemeyecekleri, fakat deneysel film tarihinde önem teşkil eden görsel-işitsel çalışmaları tanıtmaktır.Dersin amacı öğrencilere her yerde seyredemeyecekleri, fakat deneysel film tarihinde önem teşkil eden görsel-işitsel çalışmaları tanıtmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinema, video ve yeni medya sanatının yaratıcı ve deneysel çalışmalarını tanımlayabileceklerdir. Sinemanın çeşitliliğini tartışabileceklerdir.
  • Sinemanın çeşitliliğini tartışabileceklerdir.
  • Sinema çalışmalarını onları üreten sinema enstitüleri ile bir bağlamda tartışabileceklerdir.
  • Sinema çalışmalarını kendi sosyo-kültürel bağlamında karşılaştırabileceklerdir.
  • Sinema çalışmalarını süregelen anlatım ve teknik geleneklerinin birer parçası olarak analiz edebileceklerdir.
  • İzledikleri tüm sanatsal filmleri ve yeni medya işlerini ilişkilendirip sınıflandırabileceklerdir.
Ders Tanımı Film seminerleri ders serisinin üçüncü kısmıdır. Öğrencilerin her yerde izleyemeyecekleri filmlerin tanıtımı ve gösteriminden oluşur. Bu filmler deneysel, sanatsal ve avant-garde işler arasından seçilmiştir. Öğrencilerin seçtikleri konuyla ilgili bir sunum hazırlamaları, dönem sonunda bir film çekmeleri ve bu filmle bağlantılı bir analiz yazısı yazmaları beklenmektedir. Derse katılım değerlendirme ölçütleri arasında önemli bir yer tutmaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Trick Film & Erken Avrupa Avant Garde Sineması. Hans Richter, Fernand Léger, Man Ray, Walter Ruttman, Rene Clair
3 Amerikan Avant Garde’ı - Gösterim: Stan Brakhage, Hollis Frampton, Su Friedrich, Woody ve Steina Vasulka, Guy Maddin, Maya Deren, Franz Zwartjes
4 TV Sanatı. Nam June Paik, Dara Birnbaum, Gary Hill
5 Video Sanatı I. Nam June Paik, Martha Rosler, Vito Acconci
6 Video Sanatı II. Cao Fei, Bill Viola, Ferhat Özgür
7 Ses, Görüntü ve Ritim. Claus Blume, Volker Schreiner, Marcel Odenbach, Michael Chion, Peter Kubelka
8 Found Footage and Appropriated Material. Jonathan Caouette, Zeyno Pekünlü, Bruce Conner, Peter Tscherkassky
9 Ara Sınav
10 Machinima Sanatı: Video Oyunları ve Sinema
11 Film ve Performans. Marina Abromovic, Miranda July, DV8, Orlan
12 Desktop Filmleri, Deneysel Belgesel ve Video-Essay. Hito Steyerl, Harun Farocki, Chantal Akerman
13 Post-Sinema. Lého Galibert-Laîné, Chris Marker, Bo Burnham
14 Değerlendirme ve Geri Bildirim I
15 Değerlendirme ve Geri Bildirim II
16 Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Ian Christie. French Avant Garde Film in the Twenties: From Specify to Surrealism. Film as Film: Formal Experiment in Film 1910-1975. Arts Council of Great Britain, 1979. 37-47. ISBN-10 : 0728702010

Brigit Hein. The Structural Film. Film as Film: Formal Experiment in Film 1910-1975. Arts Council of Great Britain, 1979. 93-107.ISBN-10 : 0728702010

Pavle Levi. Cinema by Other Means. Oxford University Press, 2012.978-0199841400Daniel Morgan. Late Godard and Possibilities of Cinema. University of California Press, 2012.978-0520273313

Ivone Mergulies. Nothing Happens: Chantal Akerman’s Hyperrealist Everyday. Duke University Press Books, 1996978-0822317234

Bruce Labruce. Bruce LaBruce: Ride, Queer, Ride! Plug in Inc., 1997.ISBN-10 : 0921381123

Kate Ince. Orlan: Millennial Female. Berg, 2000. 99-131ISBN-10 : 1859733344

David LaRocca. The Philosophy of Documentary Film: Image, Sound, Fiction Truth. Lexington Books, 2016,ISBN-10 : 1498504515

Trinh T. Minh-Ha. Woman, Native, Other: Writing Postcoloniality and Feminism. Indiana University Press, 2009.ISBN-10 : 0253366038

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
13
Sunum / Jüri Önünde Sunum
13
Proje
1
32
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
Final Sınavı
    Toplam
107

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

X
2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

X
6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest