DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Stop Motion Animasyon
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CDM 307
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
 CDM 231Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin animasyon teorisi, videografi ve düzenleme konularındaki temel deneyimlerini geliştirmek için tasarlanmıştır. Derste animasyon hem sinema hem de güzel sanatlarla bağlantılı olarak incelenir ve uygulanır. Ayrıca ders, öğrencilerin portfolyolarına yeni çalışmalar eklemelerine de yardımcı olur
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hareketli görüntüler için deneysel yaklaşımlar üretebilecektir.
  • Deneysel animasyonun tarihini ve teorisini, sinema ve avangard sanat uygulamalarıyla bağlantısını açıklayabilecektir.
  • Projelerinde After Effects, Premiere ve Photoshop gibi animasyon yazılımlarını kullanabilecektir.
  • Çevredeki nesnelere sanatsal açıdan yaklaşabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin amacı öğrencilere stop motion animasyonun temellerini hem tarihsel hem de kavramsal olarak öğretmektir. Ders aynı zamanda uygulamalı derslerle öğrencilerin kendi animasyonlarını üretmelerine de yardımcı olmaktadır. Dersi tamamlayan öğrenciler, animasyon teorisini nesne yönelimli bir bakış açısıyla görmeyi öğrenerek, kendi portfolyoları için animasyonlu kısa filmler üretebileceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Stop motion tekniğinin tarihçesi ve sinema uygulamaları.
3 Animasyonun 12 İlkesi
4 Hareket Atölyesi I: Flipbook Atölyesi / Film Gösterimi
5 Hareket Atölyesi II: Claymotion / Film Gösterimi
6 Proje Atölyesi I: Konu ve Hikaye Taslağı
7 Proje Atölyesi II: İlk çekimlere ilişkin yorumlar
8 Ara sınav 30 saniyelik animasyon teslimi
9 Stop Motion Animasyonun Dijital Teknikleri
10 Proje Atölyesi III: Bir dakikalık stop motion film senaryosunun geliştirilmesi
11 Proje Atölyesi IV: Moodboard'un Hazırlanması
12 Film Gösterimi / Storyboard tasarımları ve ilk çekimler üzerine tartışma
13 Projelerin son değerlendirmesi
14 Final 1 dakikalık stop motion film teslimi
15 Değerlendirme
16 Değerlendirme
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Geoffrey Nowell-Smith - The Oxford History of World Cinema
Andy Clarke & Grethe Mitchell – Videogames and Art
Emre Ahmet Seçmen - Neo-Sinema Tekniğe ve Teknolojiye Dair Okumalar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
40
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
2
60
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
36
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir.

2

Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır.

X
3

Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır

X
4

Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir.

5

Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır.

6

Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder.

X
7

Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder.

8

İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar.

9

Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır.

10

Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest