| Dersin Adı | Senaryo Yazımı |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CDM 222 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
| Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
| Dersin Dili | İngilizce | |||||
| Dersin Türü | Zorunlu | |||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
| Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Tartışma Kritik verme Anlatım / Sunum Saha Çalışması / Uygulama | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin senaryo yazarlığının temellerine giriş yapmasını amaçlar. |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders senaryo yazarlığına bir giriştir. Öğrencilerin deste başarılı olmak için yaratıcı okuma, yazma, revizyon yapma ve senaryo oluşturmaları gerekecektir. Haftalık ödevlerle, bir kısa film senaryosu geliştireceklerdir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse giriş | |
| 2 | Senaryo mantığı ve işleyişi | Robert Mc Kee ve Turgut Özakman’ın kitabından ilgili bölümlerin tartışılması |
| 3 | Senaryo ve hikaye arasındaki ilişki | Dünya ve Türk sinemasındaki köşebaşı filmler üzerinden senaryo hikaye meselesine bakış |
| 4 | Fikir, konu, tema | Robert Mc Kee ve Turgut Özakman’ın kitabından ilgili bölümlerin tartışılması. Filmler üzerinden analizler |
| 5 | Karakter yaratmak | Dünya ve Türk sinemasındaki köşebaşı filmler üzerinden karakter analizleri |
| 6 | Olay örgüsü yaratmak | Dünya ve Türk sinemasındaki köşebaşı filmler üzerinden olay örgüsü inceleme |
| 7 | Film dili yaratmak | Dünya ve Türk sinemasındaki köşebaşı filmler üzerinden filmde atmosfer yaratmayı tartışmak |
| 8 | Film hikayesi kurgulamak ve yazmak | Robert Mc Kee, Turgut Özakman ve Einsenstein’ın kitabından ilgili bölümlerin tartışılması |
| 9 | Ara sınav haftası | |
| 10 | Senaryoda başlangıç ve final ilişkisi | Dünya ve Türk sinemasındaki köşebaşı filmler üzerinden yürüyerek başlangıç ve finallere dikkat etmek |
| 11 | Sinopsis, tretman ve senaryo ilişkisi | Ödev 1: Öykü ve senaryo yazımı |
| 12 | Diyalog | Ödev 2: Senaryo yazımı |
| 13 | Sahne yazımı ve analiz | Ödev 3: Senaryo yazımı |
| 14 | Pitching | Ödev 4: Proje sunumu |
| 15 | Pitching | Ödev 5. Proje sunumu |
| 16 | Yeniden yazımların değerlendirilmesi | Ödev 6: Final ödev |
| Ders Kitabı | Robert McKee - Hikaye: İçerik, Yapı, Üslup ve Senaryo Yazımının İlkeleri. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
| Proje | 1 | 30 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
| Portfolyo | |||
| Ödev | 5 | 6 | |
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
| Proje | 1 | 16 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 150 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
| 2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
| 3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
| 4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
| 5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
| 6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | |||||
| 7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
| 8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
| 9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
| 10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest