Dersin Adı | Kültürel Çalışmalara Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 104 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kültürel çalışmalarda kullanılan temel kavramları ve analitik metodları öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Sosyal, estetik, etik ve politik bağlamlar içinde görsel işitsel kültüre ve ürünlerine odaklanır. Derste, görsel işitsel evrende nasıl anlam yaratıyoruz; sosyal, politik, kültürel ve etik faktörler görsel temsili nasıl etkiler; kültür, imge ve iktidar arasındaki ilişki nedir gibi sorular vurgulanacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders interaktif formda yapılır. Öğrencilerin aktif katılımıyla gazeteden internete, reklamdan filme, televizyondan güzel sanatlara görsel kültür ürünleri incelenir ve bunlar sosyal, politik, ve kültürel bağlamlarda tartışılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Temsil Nedir? Stuart Hall, Temsil ve Medya (MEF, 1997) https://www.youtube.com/watch ?v=84depWskwu0&t=4s | Stuart Hall (Ed) 1997. Representation. Cultural Representations and Signifying Practices. Sage Publications. Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. |
3 | Medya ve temsil | John Berger, Ways of Seeing, Penguin, 1972. Pp. 7-33 (Chapter 1). Michel Foucault “Las Meninas” Chapter 1 in The Order of Things: An Archeology of Human Sciences (Les Mots et les choses) pp. 3-16. |
4 | Estetik ve Üslûp: Yüksek ve düşük kültür | Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. New York: Oxford University Press. Pp. 179-218. Roland Barthes (1977) “Rhetoric of the image” Image - Music - Text. Hill and Wang, pp.32-51. Roland Barthes “The Eiffel Tower” in The Eiffel Tower and Other Mythologies. University of California Press. pp. 3-17. |
5 | Kültür ve İdeoloji | Raymond Williams. 1976. “Culture” in Keywords, Oxford University Press. pp. 87-93. Theodor Adorno & Max Horkheimer. “The Culture Industry. Enlightenment as mass deception” in Gunzelin Schmid Noerr (Ed). 2009. Dialectic of enlightenment: philosophical fragments. Stanford Univ. Press. Pp. 41-72. |
6 | Bilgi ve Güç: Foucault ve Psikanaliz | Marita Sturken & Lisa Cartwright. 2009. Practices of looking: an introduction to visual culture. New York: Oxford University Press. pp. 22-26. bell hooks (2015) “eating the other. desire and resistance” in Black Looks. Race and Representation. Routledge. Pp. 21-40. Edward Said. 1977. “Imaginative geography and the its representations: Orientalizing the Oriental” in Orientalism. Western Conceptions of the Orient. Penguin Books. Pp. 49-72. Meltem Ahıska “Occidentalism: The Historical Fantasy of the Modern” The South Atlantic Quarterly. Duke University Press. Volume 102, Number 2/3, Spring/Summer 2003, pp. 351- 379. |
7 | Kültürü Araştırmak: Metodolojiler | Judith Butler – "Performative Acts and Gender Constitution" (1988) John Berger “Chapter 3” in Ways of Seeing. 1972. |
8 | Modernizmden Postmodernizme - Değişen Görsellik Rejimleri, Simülasyon. Gösterim: Český Sen (2004) (90 dk) Ödev 1 (%20) | Marita Sturken & Lisa Cartwright “Chapter 8: Postmodernism: Irony, Parody, Pastiche” in Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2018 (Third Edition), pp. 301-336. Jean Baudrillard, Simulacra and Simulation. |
9 | Ara sınav haftası | |
10 | Tüketim kültürü: Ulusalcılıktan küreselleşmeye | William Mazzarella "'Very Bombay': Contending with the Global in an Indian Advertising Agency." Cultural Anthropology 18, no. 1 (2003): 33–71. Derya Ozkan & Robert J. Foster “Consumer Citizenship, Nationalism, and Neoliberal Globalization in Turkey: The Advertising Launch of Cola Turka” Advertising & Society Review, vol. 6 no. 3, 2005. |
11 | Sosyal medya, dijital kültür. Gösterimler: Growing up Online (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontli ne/film/kidsonline/ Generation Like (PBS) http://www.pbs.org/wgbh/frontli ne/film/generation-like/ SelfieCity Research Project http://www.selfiecity.net/ Ödev 2 (%30) | Lev Manovich & Alise Tifentale “Selfiecity: Exploring Photography and Self-Fashioning in Social Media” in Berry, David M. and Michael Dieter, eds. Postdigital Aesthetics: Art, Computation and Design (Palgrave Macmillan: 2015), pp. 109-122. Susan Murray (2008) “Digital Images, Photo- sharing, and our shifting notions of everyday aesthetics” Journal of Visual Culture. Vol 7(2), pp. 147-163 Geoffrey Batchen, “Specters of cyberspace,” in The Visual Culture Reader, Nicholas Mirzoeff, ed. (London: Routledge, 1998), 237–242. |
12 | Ödev 2 - Sınıf içi geribildirimler | |
13 | Yapay zekâ | Lev Manovich – AI Aesthetics (2018). |
14 | PROJE (%30) | |
15 | Final sınavları | |
16 | Final sınavları |
Ders Kitabı | Marita Sturken and Lisa Cartwright. Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, Oxford University Press. 2009. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | John Berger. Ways of Seeing. 1972. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 116 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | |||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | |||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest