Dersin Adı | Muhasebe Denetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 430 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders denetim konusuna teorik ve uygulama yönlerinden yaklaşır. Dersin amacı, denetçilerin görevlerinin ve sorumluluklarının, farklı denetim uygulamalarının, denetim çalışma kağıtlarının, denetim raporunun hazırlanma sürecinin, finansal tabloların denetiminin Uluslararası Denetim Standartları'na da uygun olarak öğrencilere anlatılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Kurumsal yönetimin ve finansal raporlama sürecinin önemli bir parçası olan muhasebe denetimi kavramsal olarak ele alınacak. Bağımsız denetçilerin görev ve sorumlulukları, denetim sürecinin aşamaları, denetim raporunun hazırlanması konuları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Uluslararası Denetim Standartları | International Auditing Standardshttp://web.ifac.org/publications/internationalauditingandassurancestandardsboard |
3 | Denetim İşlevi | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
4 | Denetim İşlevi | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
5 | Bağımsız Denetçinin Görevleri | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
6 | Denetçinin Meslek Ahlakı | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
7 | Denetim Raporunun Hazırlanmasında Denetçinin Sorumlulukları | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
8 | Risk Değerlendirme | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
9 | İç Kontrol | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
10 | Hile ve Yolsuzluk | Öğretim elemanın ders için hazırlamış olduğu ders notlarıLecture notes |
11 | Sunum: Örnek Vakalar | Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students |
12 | Sunum: Örnek Vakalar | Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students |
13 | Sunum: Örnek Vakalar | Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students |
14 | Sunum: Örnek Vakalar | Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students |
15 | Sunum: Örnek Vakalar | Öğrencilerin grup sunumlarıGroup Presentations of the students |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Derse Katılım, Öğrenci Sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Accounting, Auditing & Assurance Services: A Systematic Approach Irwin/McGrawHill; 3rd Edition (May 6, 2002), (Zourunlu değil) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 30 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 30 | |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | - | |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 5 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 37 | |
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest