Dersin Adı | Toplam Kalite Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 410 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu derste Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Rekabet ve kalite kavramları, Toplam Kalite Yönetimi prensipleri ve uygulamaları, Toplam Kalite Yönetimi araçları ve teknikleri, İstatistik, olasılık, kontrol çizelgeleri, güvenilirlik dersin konuları arasındadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite ve Toplam Kalite kavramına Giriş | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 1 |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin prensipleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin uygulamaları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 2 |
4 | Toplam Kalite Yönetimi’nin araçları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 3 |
5 | Toplam Kalite Yönetimi’nin teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 3 |
6 | Toplam Kalite Yönetimi'nin planlama araçları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 12 |
7 | Kalitenin 7 temel aracı | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 4 |
8 | İstatistik’in Temel Kavramları & Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 4 & 5 |
9 | Değişkenler için Ek İPK Teknikleri & Zaman Ağırlıkı Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 6 |
10 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri & Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Chapter 8 & 9 |
11 | Öğrenci Sunumları | Quality Improvement Tools, QFD, Kaizen, 5S, Lean Production, TPM, Office TPM, Six Sigma, Service Quality, Business Applications |
12 | Öğrenci Sunumları | Quality Improvement Tools, QFD, Kaizen, 5S, Lean Production, TPM, Office TPM, Six Sigma, Service Quality, Business Applications |
13 | Öğrenci Sunumları | Quality Improvement Tools, QFD, Kaizen, 5S, Lean Production, TPM, Office TPM, Six Sigma, Service Quality, Business Applications |
14 | Öğrenci Sunumları | Quality Improvement Tools, QFD, Kaizen, 5S, Lean Production, TPM, Office TPM, Six Sigma, Service Quality, Business Applications |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009 ISBN: 978-0-13-714439-6 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield Sacre, M. 3rd Edition, PrenticeHall, New Jersey, 2003. ISBN-13: 978-0130993069 Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. ISBN-13: 978-0131981966 Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsonghow Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. ISBN-13 : 978-0130413444 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | ||
Proje | 1 | 19 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | X | ||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest