Dersin Adı | Orta Düzey Muhasebe I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 341 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| |||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||||||||
Dersin Türü | Servis Dersi | |||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözme | |||||||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm önkoşul olan BA 221 (veya ACC 201) dersinde işlenmiş olan muhasebe kayıtları ve finansal tablo hazırlamaya ilişkin konuların gözden geçirilmesine ayrılmıştır. İkinci bölüm öğrencilerin UFRS’nin Kavramsal Çerçevesi’nin UFRS’ye göre raporlamadaki rolü ve kullanımı ile UFRS temelli finansal raporların temel kavram ve içerikleri konusunda daha detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaya yöneliktir. Üçüncü bölümde ise iligli UFRS/UMS’ye atıf yapılarak varlık hesaplarının tanımlanması, değerlemesi ve sunumlarıyla ilgili daha detaylı analizler yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Orta düzey bir muhasebe dersi olarak tasarlanan bu derste öğrencilere UFRS Kavramsal Çerçevesi’nin kullanımı ve UFRS temelli finansal raporların nasıl hazaırlanacğaına ilişkin daha detaylı bilgi vermek amaçlanmaktadır. Dersin konuları temel muhasebe ilkeleri, kayıt süreci, UFRS Kavramsal Çerçevesi, UFRS temelli finansal tabloların kavram ve içerikleri ile nakit ve alacaklar, stoklar, maddi varlıklar, maddi olmayan varlıklar ve ilgili varlıklara uygulanmak üzere amortisman, değer düşüklüğü ve itfa işlemlerinden oluşmaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Finansal muhasebe ve muhasebe standatlarına genel bakış | 1.Bölüm |
2 | Finansal raporlama için kavramsal çerçeve | 2.Bölüm |
3 | Muhasebe kayıtlarına genel bakış – günlük defter ve büyük kayıtları, mizan, hataların düzeltilmesi, nazım hesaplar | 3.Bölüm ve Ders notları |
4 | Muhasebe kayıtlarına genel bakış – günlük defter ve büyük kayıtları, mizan, hataların düzeltilmesi, nazım hesaplar | 3.Bölüm ve Ders notları |
5 | Finansal tablolar- Gelr tablosu, Özkaynak değişim tablosu | 4. ve 5. Bölüm |
6 | Finansal tablolar – Finansal durum tablosu ve Nakit akış tablosu | 4. ve 5. Bölüm |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nakit ve alacaklar | 7. Bölüm |
9 | Stokların değerlemesi – Maliyet temelli yaklaşım | 8. Bölüm |
10 | Stokların değerlemesi – Değerlemeye ilişkin diğer konuları | 9. Bölüm |
11 | Maddi duran varlıkların edinilmesi ve elden çıkarılması | 10. Bölüm |
12 | Maddi duran varlıkların edinilmesi ve elden çıkarılması | 10. Bölüm |
13 | Amortiman, değer düşüklüğü ve itfa | 11. Bölüm |
14 | Amortiman, değer düşüklüğü ve itfa | 11. Bölüm |
15 | Maddi olmayan varlıklar | 12. Bölüm |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Intermediate Accounting, IFRS Edition, Volume 1, by Kieso,Weygandt and Warfield, Wiley, 2011. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://www.ifrs.org/Use-around-the-world/Education/Recent-publications/Documents/ifrsresources%20%28March%202013%29.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 27 | |
Final Sınavı | 1 | 38 | |
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | |||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest