Dersin Adı | İş Dinamikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 125 | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işletme çevresini oluşturan unsurlar ve bu unsurların örgütlerin işleyişine etkileri, temel işletme fonksiyolarının etkin, etkili ve etiğe bağlı örgütlerin oluşmasındaki rolleri ve etkin bir yöneticiliğin temel ilkeleri konusunda bilgi ve anlayış geliştirilmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste işletmelerin amacı, türleri ve fonksiyonları, paydaş analizi, işletmeleri etkileyen sosyoekonomik, demografik, teknolojik, çevresel, rekabetçi, politik ve yasal faktörler, örgütsel yapı, örgüt kültürü, kurumsallaşma, sosyal sorumluluk, şeffaflık ve sürdürülebilirlik gibi kavramlar ele alınmaktadır.İşletmelerin beşeri yanına vurgu yapabilmek için işyerinde bireyleri ve takımları yönetme, işletmede iletişim ve etik davranışa olan ihtiyaç da bu derste ele alınmaktadır. Bu ders ayrıca muhasebe, denetim, iç kontrol ve bunları destekleyen bilgi teknolojilerinin önemli rolüne de bir giriş yapılmasını sağlamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | İşletme örgütlerinin amacı ve türleri | Ders paketinin ilgili bölümü |
3 | Paydaş analizi | Ders paketinin ilgili bölümü |
4 | İşletmeyi etkileyen faktörler: Sosyoekonomik, demografik, teknolojik, çevresel, rekabetçi, politik ve yasal faktörler | Ders paketinin ilgili bölümü |
5 | İşletmeyi etkileyen faktörler: Sosyoekonomik, demografik, teknolojik, çevresel, rekabetçi, politik ve yasal faktörler | Ders paketinin ilgili bölümü |
6 | Örgütsel yapı, örgüt kültürü ve kurumsal yönetişim | Ders paketinin ilgili bölümü |
7 | Modern İşletme Kavramları: Sosyal sorumluluk, şeffaflık, sürdürülebilirlik | Ders paketinin ilgili bölümü |
8 | İşletmenin İşlevleri - İşletme raporlaması ihtiyacı, finansal ve finansal olmayan bilgiler | Ders paketinin ilgili bölümü |
9 | Muhasebe ve denetimle ilgili düzenlemelere genel bakış | Ders paketinin ilgili bölümü |
10 | İç kontrol, dolandırıcılık önleme ve bilgi teknolojisi | Ders paketinin ilgili bölümü |
11 | Çalışanları ve ekipleri liderlik etme ve yönetme | Ders paketinin ilgili bölümü |
12 | İşletmelerde iletişim - Kişisel etkinlik ve iletişim becerileri | Ders paketinin ilgili bölümü |
13 | İşletmelerde Etik - Örgütsel etik kuralları | Ders paketinin ilgili bölümü |
14 | İşletmelerde Etik - Uygulamalı bir iş etiği alanı olarak muhasebe | Ders paketinin ilgili bölümü |
15 | Vaka çalışması - İşletmelerde Etik | Ders paketinin ilgili bölümü |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Business in Action 8th ed. C.L. Bovée and J.V. Thill (8th ed.) Pearson ISBN-10:1-292-16063-2 ISBN-13:978-1-292-16063-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 22 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 36 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | X | ||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | |||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest