| Dersin Adı | Bitirme Projesi |
| Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ARCH 498 | Bahar | 1 | 8 | 5 | 10 |
| Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli | Karma | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik verme Jüri Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama Anlatım / Sunum | ||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||||||||||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||||||||
| Yardımcı(ları) | |||||||||||||||||||||||||||
| Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin tasarım eğitimini mesleki standartlar seviyesinde tamamlamak |
| Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
|
| Temel Ders | X |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Derse giriş / Araştırma & Analiz | |
| 2 | Araştırma; Analiz | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 3 | Araştırma; Analiz | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 4 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 5 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 6 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 7 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 8 | Resmi Tatil / Dönem Arası Proje Değerlendirmesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 9 | Ara Sınav Haftası | |
| 10 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 11 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 12 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 13 | Ön-Final Projesi Değerlendirmesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 14 | Proje Sunumları | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
| 16 | Final Değerlendirmesi |
| Ders Kitabı | Sunumlar ve ders anlatımı seçilen proje arazisine gore planlanmaktadır. |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Davet edilen uzmanlar ve içerikle ilgili taraflar |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım | ||
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 40 |
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
| Proje | 1 | 30 |
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | ||
| Final Sınavı | ||
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
| Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
| Arazi Çalışması | |||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | ||
| Portfolyo | |||
| Ödev | |||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 12 | |
| Proje | 1 | 20 | |
| Seminer/Çalıştay | |||
| Sözlü Sınav | |||
| Ara Sınavlar | |||
| Final Sınavı | |||
| Toplam | 300 |
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
| 2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
| 3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | |||||
| 4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
| 6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
| 7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
| 8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
| 9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
| 10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | |||||
| 12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
| 13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | |||||
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest